Vissa saker irriterar mig ...

Homer är på bättringsvägen nu, så nu kan jag komma igång med att bry mig om omvärlden igen! Och givetvis, när man sticker in näsan i verkligeheten och dess trivialiteter igen, så hittar man obarmhärtigt saker man stör sig på...

Folk som inte använder sina blinkers

De sitter inte på bilen bara för att vara dekorativa, idiotjävlar!! De är till för att kommunicera med andra billister genom att visa att/vart ni ska svänga! Hur fan tror ni att vi andra ska kunna veta vart ni ska ta vägen då ni hattar och fnattar hejvilt över vägar och genom rondeller utan att ens ge en fingervisning om vart ni ska? Det är sådana som ni som orsakar dödsolyckor!!

Folk som röker vid barn

Rökning i allmänhet tycker jag är en äcklig, dyr, dödlig och onödig ovana som jag önskar att alla jag känner skulle sluta med. Men i synnerhet finns det enligt mig inte mycket som skriker ignorans och egoism så mycket som någon som röker då de är ute med barn, både av häsloskäl och i förebildssyfte. Jag vet inte mycket som skriker "White Trash" så mycket som en mamma som är ute och går med barnvagnen/barnet i ena handen och en cigarett i den andra. Visst, det är heeelt upp till individen var/hur man vill röka men fy för den lede för sådana mödrar tycker jag!  Sen är jag inte heller ett vidare stort fan av sådana som är ute med hunden och röker heller. Och det är väl inte så mycket av hälsoskäl som för att jag tycker att det ser så otroligt nonchalant och B ut.  

Detta är mina åsikter, och jag står för dem!



I övrigt så skulle onsdagen vara min sista dag på halvtidsschema. Istället så jobbade jag till 17.30. So much for en sista slappardag :P! Nu är lunchen snart över här, och jag kommer att slava omkring här till kl 17 i eftermiddag.

Och, faktiskt, me like it :)!

Jag är glad att jag har ett jobb att gå till!
Jag är glad att jag har ett bra jobb!
Jag är glad att jag trivs med mitt jobb!
Jag är glad att jag tjänar mina egna pengar!


Kan du säga samma sak om ditt arbete? Om inte, förändra ditt liv och byt jobb!

Nu, dags för inbetalningsjournaler, autogirofiler och AMR registrering!



TJING!



Kommentarer
Postat av: Emphatic

Tycker det är värre när mammor är ute med sina barn och lägger av en rökare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback