Natur och materialism

Det är ännu en underbar dag ute, om än lite kyligare än den tropiska värmen som var i helgen. Nätterna har blivit frostbetäckta igen, undrar hur det påverkar växtligheten..? Tur i oturen för mig att jag inte har fixat i ordning mina balkonglådor än, de skulle säkert ha dött i såfall, med min vanliga otur och icke-gröna fingrar. Dock finns det lite växtlighet på min balkong, till min stora förundran! Det är mitt fina nektarinträd som ännu en gång spruckit ut i löv. Jag som trodde att det var heldött, och därför har lämnat det ute hela vintern... Det är mycket kraft i moder naturs under. Får se till att ta lite extra bra hand om trädet nu, så kanske det tar sig ordentligt fram till sommarmånaderna.



För övrigt, så har jag fått hem mestadelen av min bokbeställning nu! Och har redan börjat förkovra mig i denna underbara litteratur, jag blir bara mer och mer fylld av tankar och inspiration till min utbildning i höst. Jag och Homer kommer att ha mycket nytta av den för vår personliga utveckling som ett team!

Sen så går jag och väntar som en tok på mitt lönebesked jag får i slutet av månaden. Första heltidlönen på länge, undrar vad den hamnar på? Jag har ju redan hamnat i ett shopping-spree, med böcker för tusentals kronor + ett Wii Fit beställt. Men sen ska det vara ett litet stopp, så jag får satt undan lite pengar också. Har lån till CSN och lån av mor och far som ska betalas, enligt mig så fort det bara går (även om det nog kommer att ta ett bra tag ). Planen är ju att sätta in så mycket pengar det bara går på sparkontot, för att kunna bli av med lånen i rask takt. Särskilt det till CSN, det är inte något jag vill ha hängande över mig. Mor- och farlånet har ju lite bättre avbetalningsplan, om man säger så ;).

Sen har jag ju vissa dyra saker på min "vill ha" lista.

* En systemkamera (när jag lyckas leta mig igenom djungeln av kameror som finns på marknaden som passar mina behov och krav)

* En hel hundbur som passar Opeln

* En hund till, dock är ju detta en kostnad som ligger 1-2 år fram i tiden

*" Den hemliga drömmen" som söks lite på halvfart...

Sen så är nog listan avklarad för denna gång, fast man vet ju att den hela tiden fylls på med saker som man "behöver" :P. Det gäller ju, för ekonomins skull, att skilja på de saker man vill ha från de man måste ha... Det är trååååkigt att vara vuxen o ekonomisk, när man ibland bara vill shoppa upp vartenda öre man har :P!



Pengar är som gödsel, de gör ingen nytta innan de sprids!

Kommentarer
Postat av: Åsa

"Den hemliga drömmen" gjorde mig nyfiken. Kan vi ta den över en öl nån dag eller, Fröken Upptagen? ;)



Håller även med i det sista, sprid dem bara! :p

Postat av: Mia

Jag ska kolla upp min fullproppade agenda om jag kan ha lite tid över till dig snart ;). Hoppas sommarvärmen kommer tillbaka snart, då tar vi öl i gröngräset eller på balkong :D!

2008-05-15 @ 10:32:06
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback