Jag hjärta självscanning!!

Självscanningens fenomen ligger fan etta på min lista just nu!! Så otroligt smidigt och snabbt när man slipper köer och att lasta upp och ner sina varor. Jag är heeelt såld och kär i scanningen! Bara in på Maxi, ta sin scanner, packa maten så som man själv vill i lugn och ro, och sen läsa in sina varor och betala med kortet. Inga köer, inga kassörskor, helt datoriserat och opersonligt! Exakt så som jag vill ha mina stormarknadshandlingar!

Det enda som kan vara lite tradigt är ju när de gånger då man råkar ut för kontroll. Det vill man inte att det ska hända när man står där med en överfull kundvagn och har storhandlat för X antal kr. Då vill man bara skjuta sig själv...

Det är därför jag numera har lagt ner storhandlandet, och istället kör småhandlingar ett par dagar i veckan på vägen hem. Inte nog med att detta gör att jag slipper megastora avstämningar, det garanterar att jag alltid ska ha färsk och fräsch mat i kylen. Storhandlingar sägs ju vara det allra bästa sättet att spara in på hushållskassan, men när man lever i ett singelhushåll (särskilt ett där frysen pajjar så allt man har där rinner bort :P !) så händer det faktiskt att man har varit tvungen att slänga både det ena och det andra, då man inte har hunnit laga till allt som man köpt. Och det är fan matmissbruk om något!

Förövrigt så ska min date med Lena, som jag eftersträvade att få till skott denna veckan, bli av idag! Vi ska ut och äta efter jobbet, lyxa till det med att sätta oss på något matställe och vara riktiga lattemammor ;)! Hoppas att vädret håller sig som det är nu, då blir det ännu mysigare! Dock har jag lite ångest över att gå in till stan, har inte varit där på sjukt länge och jag är rädd att mer än tio människor åt gången kommer att ge mig ochlofobi, haha! Människor i mängd är jobbigt :P!

Och nej, min Wii Balance Board är fortfarande inte installerad!! Jag hinner ju fan inte lägga tid på sådana roliga men "onödiga" grejer, gah! Men ikväll ska jag nog kunna ta mig tid, ska nog få sällskap av den eminente Björs som kan sparka mig i röven och få det gjort! Sen jävlar ska det bli åka av, både bildligt och bokstavligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback