Inte kunna jobba på jobbet är trååååkigt!

Idag är det världens dödaste förmiddag på jobbet. Systemet vi arbetar i ska uppdateras till något som är namngivet med något så klatschigt som "NG - Next Generation". Ett KLART brott mot trademarklagarna! Skaparna av "Star Trek - The Next Generation" kommer nog höra av sig med stora skadeståndskrav i bakfickan ;). Så förmiddagen får spenderas med sortering av slutdebiterade flyttar, något av det trååååkigaste man kan tänka sig... Men men, det måste ju göras nån gång...



I morse fick jag ett kryptiskt sms från min högt ärade Svante, som löd: "Kan du ge fan i att förstöra våra vattenledningar på Stockslycke stup i kvarten... ;)"

Mäkta förvånad började jag fundera över vad han menade, men inklivningen i duschen gav svar på min fråga. Vattenstrålen var näst intill obefintlig, och paniken började sprida sig över att jag kanske skulle behöva gå till jobbet sömnsunkig och nattsvettig! Men som tur var höll den svaga strålen i sig under hela min duschning, så jag kunde möta dagen lika fräsch som vanligt. (
Åsa hade inte lika stor tur, i hennes kranar hade vattnet hunnit sina helt då hon kom hem från jobbet i morse ).

Dessa förbannade vattenledningar störde även min färd till jobbet, då hela sjömansvägen var ett enda stort uppgrävt hål! Svante, fan ta dig om det inte är fixat tills jag åker hem i kväll, då måste du straffas ;)!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback