Dagen igår blev bra ändå (och dagen idag är svammlig och full av tankar)

Trots mitt fastväxande i soffan ett par timmar så kom jag igång mer på slutet! En promenad med Homer och min älskade (men ack så dåligt kassaväljande) Björs, samt användande av mitt Wii Fit gav kvällen en guldkantad avslutning. Det känns verkligen som riktig träning när man står där på Balance Board:en. En timme flöt snabbt förbi med hulahoops, joggning, yoga och muskelträning.

Jag tar av hatten för Nintendo och deras geniala satsning för att få Generation Lard-Ass att röra på sig mer! Det är inte bara motion, det är kul samtidigt :D! Fast mindre kul var det när spelet började skälla på mig för att det var tre dagar sendan jag använde det sist :P! Får fan se till att få lite kontinuitet i det hela, vill ju inte bli osams med mitt Wii!



För övrig fick jag en förfrågan att åka med på Metaltown igår. Jag tackade nej, men bara frågan fick mig att drömma mig bort till svunna Roskildedagar, dagar av gemenskap, öl, fantastisk mat och musik och övervägande underbart väder. Jag saknar det väldigt, väldigt mycket ibland.  Det var vackra, underbara och ibland lite sorgsna veckor som alltid kommer vara en varmt minne för mig.

Men tiden och pengarna får mig nu att prioritera annorlunda. Jag kan (och vill) inte vara borta en vecka från Homer, även om jag vet att han skulle ha det fantastiskt hemma hos mor och far då jag är bortrest. Jag har tagit ett ansvar för ett liv, och kan då inte bara slänga över det på någon annan bara för att åka bort en vecka för att festa. Jag förstår mig inte på såna personer som skaffar sig det ansvaret, vare sig det gäller ett djur eller ett barn, och sen inte engagerar sig till max och offrar sig för det livets välbefinnande! Så många hundar som inte får den stimulans de behöver, så många barn vars föräldrar inte bryr sig. VARFÖR är man så egoistisk, varför ska folk bara ha och ha och ha och sen bara skita i ansvaret som det medför? 



Förresten så har jag nu för första gången märkt någonting positivt med den borgeliga regeringen vi har :D! Positivt i rent egoistiskt syfte iofs, eftersom det handlar om sänkta skatter som ger mig mer i plånboken. Personligen är jag glad över skattesystemet, och glad över att betala skatt, eftersom pengarna går till så många bra saker som man ibland inte tänker på. Sjukvården t.ex, vem fan skulle vilja ha det som i USA? (om du inte har sett Michael Moores Sicko, gör det nu).

Fast när man fick lönebeskedet denna månaden, och sin första heltidslön på över ett år, då skiftade allt mitt hjärta lite i blått. Fast jag får inte säga det för högt, då kommer min gråsosse-morfar och dropkickar mig tillbaka till när Palme gick i kortbyxor ;)!

Nu ska jag strax lära mig mer om kvartalsfakturering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback