Tea for two

Ok, om vi bortser från den jävla helvetes förbannade äckliga snögeggan som ligger utomhus..... så är det en förbannat bra dag idag!

Solen skiner, jag har varit och fikat med Åsa o Mart, Homer äter bättre än någonsin, jag har precis ätit en hemmabakt smörgås med massa smör (fy faaan va geeöött!) och nu dricker jag en kopp te och har börjat att läsa om Harry Potter and the Deathly Hallows.

Te som egentligen inte tillhör listan över drycker jag intar mest. Snarare så gillar jag inte ens te, det känns oftast bara onödigt blaskigt och kissnödighetsframkallande. Men jag gillar konceptet te, eller den bilden jag har av tedrickande. Om kaffe för mig är vardagsslörpande och avslappnat, så är te lite av ritualbetonat. Helst vill jag ha mitt rykande hett i en fin mugg när jag har sköna, mysiga kläder på mig. Den rätta platsen för te är i en soffa, men soffan kan stå både på ett cafe eller hemma hos en kompis. Läget spelar alltså ingen roll, men det är viktigt att man har sällskap. Och viktigt är även att det är lite halvtaskigt väder ute, gärna regn och blåst. 

Så idag har jag  nästan frångått alla min principer, då jag dricker mitt te ensam, i halvobekväma kläder och med solen strålandes ute. Iofs är väl detta rätt sunt, blir lite OCD varning på det hela om man skulle kräva exakt samma premisser varje gång man ska göra sig en slät kopp te...  

För övrigt, om solen fortsätter skina så här, så hoppas jag på att det inte är långt kvar tills jag kan sitta ute på balkongen och dricka mitt te (eller någon annan nöjesvätska). Fast först måste jag nog göra något åt trägolvet, det är in dire need of rengörning och uppoljning. Men när det väl är gjort så kommer det bli lika mysigt som alltid därute igen! Och ännu mysigare kommer det bli när vädret tillåter att man kan plantera i blomsterlådorna och hänga ut dem igen. Blomsterfägring FTW! Tråkigt nog har jag ju inte världens grönaste fingrar, men det finns alltid någon kärringblomma som tål t.o.m. mitt tafatta handlag! 

Tulipanaros

Den blomstertid snart kommer....

Kommentarer
Postat av: Lisa

SNYGG BLOGG HÖRRU :D

Postat av: Titti

Ha en trevlig dag! :)

2008-03-25 @ 16:23:39
URL: http://tittisegen.blogg.se
Postat av: Åsa

Håller med om te'et. Konceptet är jävligt mysigt, men oftast är det bara blaskigt. Utspätt vatten man bränner sig på :p

2008-03-25 @ 20:30:18
URL: http://aicha.blogg.se
Postat av: Fastern....

EN SLÄT KOPP TE??!!.........;-)
Härligt Mia!!!!

2008-03-26 @ 10:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback