Huslig som få!

Denna underbara lördagsafton har jag givit vika för mina husmoderliga drifter genom att  diska, baka bröd och koka soppa. Morortssoppa och dinkelmjölsbröd med solroskärnor, nyttigt som fan och gott blev det också ! Det är så sjukt mycket godare och roligare att äta mat man lagat själv än sådant man köper, och så känner jag mig ju så otroligt duktig också .

Och faktiskt så behövde min kropp nyttig och god mat idag, I eftermiddags så skulle nämligen jag, Malin, Homer och Itza ut på en liten halvtimmes promenad och kolla på vår mosters och morbrors nya hus. Men tyvärr så gick vi lite fel i skog och mark, så promenaden blev istället två timmar lång.... . Vi var helt slut alla fyra när vi kom hem, och då hade Malin också burit Itza ett par km eftersom hon är så ung, så hon var även slut i armar och rygg.

Så nu ska det alldeles strax vara godnatt för mig, för inte nog med att jag är jättetrött, jag ska även upp 05.30 i morgon för att vi ska åka på utställning med syrrans avelshingst och unghingst. Så snark och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emphatic

Tänk var jobbigt för Malin om någon kommit och skrikit "Piggy back ride!" när hon gick där och bar Itza i armarna. Vad gör man då? VA!?

Postat av: Mia

Haha, har du fortfarande men efter den händelsen ;)?

2008-03-11 @ 15:11:08
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback