Det susar i Säven

Nu börjar det allt friska till lite i luften! Den stillsamma och stekande sommarvärmen har just nu fått ge vika för hårdare, dock fortfarande varma, vindar. De säger ju att regnet är på väg, och välbehövligt är det. Dock hoppas jag ju på uppehåll på torsdag kväll, se på fotboll utomhus i regnoväder är jobbigt. Särskilt som jag hade tänkt testa mitt 55-200 objektiv då, kanske få lite härliga actionkort på testosteronstinna, tävlingsinriktade pojkar .

Nyss fick jag inbokat ännu en utbildning från jobbet! Kul som fan att förkovra sig lite. Innan har jag ju blivit lovad utbildning i både grundläggande bokföring (oh herreguuud hur ska det gå ?!?) och i fakturerings/bokföringsprogrammet VISMA. Nu ska jag även gå en fyra dagars-utbildning till att bli diplomerad kundservicemedarbetare. Kollar just nu på kursprogrammet, ser användbart och rätt så intressant ut. Hoppas de har en programpunkt i konsten att hålla sig lugn när det är idioter som ringer.... DET skulle vara användbart!

Jag kan inte säga det nog: Jag är så glad över mitt jobb nu! Tänk att jag bara ville bort, ut, bara lägga ner detta och göra något nytt. Dagarna kändes så sjukt långtråkiga och hjärndödande, jag mådde dåligt varje kväll då jag gick och lade mig för att jag visste att jag var tvungen att gå upp och gå hit.

Men tack vare mitt sabbatsår från jobbet, så är jag tillbaka med nytt intresse, ny energi och ett nytt och bättre engagemang! Timmarna bara flyger fram, och inte ens faktumet att jag varje dag jobbar till fem känns betyngande. Jag känner mig användbar och värdefull, och jag tjänar pengar så det räcker och blir över till det jag vill göra och köpa!

Hurra för sinnesfriden jag har! 


(Och BTW, jag är lite lätt giggly idag ! Tänk vad lite bildkommunikation kan göra för sinnet och fantasin... ALL RIIIIGHT! )

Nu: Dax att jaga fastighetsägare!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback