*BUS: Busbra eller fusk?

*(FYI: BUS: brun-utan sol)

I år är ett av få år då jag verkligen kan sitta och beundra min solbrända hud. Jag har fått en djupare färg än jag någonsin fått, gyllenbrun och enligt mig jävligt snygg. Folk som jag känner, som vet hur jag brukar se ut om somrarna, uttrycker beundran över vilken fin färg jag har.

MEN!

Nästan direkt efter att de får reda på att det inte bara är solens strålar som förgyllt min hud, utan även Doves Summer Glow Body Lotion, så sänks entusiasmen kommer kommentarer som "jaha, fusk alltså" och "ja, det syns ju att det är lite ojämt".

Que Keso?? Sen när har någon någonsin fått en "riktig" solbränna att bli helt jämn? Hade jag inte påpekat att det var just BUS -bränna, så hade nog inte kommentarerna om ojämnhet ens dykt upp. Och vaddå fusk, det är ju bara mer hälsosamt att inte pressa för mycket i solen, med tanke på cancerrisken?

Jag är inte irriterad över detta, bara konfunderad.

Men nåja, jag känner mig fräsch och snygg ändå, och bär upp både vitt och turkost bättre än någonsin! Och, som min kära vän Camilla alltid säger: Hellre brun och fet än blekfet !


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag håller med BUS FTW!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback