Vackert väder kräver vacker musik

ÄNTLIGEN så kunde man se solen under ett par timmar! Det gör en sån otroligt skillnad, igår sov jag till två utan en enda önskan att kliva upp för att möta världen, idag studsade jag ur sängen vid nio.

Så för att fira detta faktum att vädret äntligen var vackert så drog jag, Åsa, Homer och Baloo ut till Gräfsnäs slottsruin och satte oss på min picknickfilt och drack medhavt kaffe i termos. Vinden var lite kall, men det var helt jävla underbart ändå! Solen sken starkt över sjön och över våra vinterbleka ansikten, och livet var fantastiskt igen.

Efter att kaffet var uppdrucket så drog vi en sväng till Åsas familjs sommarstuga och släppte våra galningar lösa ett tag. Jävlar vad de sprang och lekte, underbart att se två så olika hundar (både i storlek och ålder) leka så frenetiskt med varann. Sen hittade Baloo en go lergegga att rulla sig i. Då var det dags att åka hem... ;).

Men äventyret var inte slut där! På vägen hem så blev vi invinkade till vägkanten i en poliskontroll! Pulsen steg till typ 400 på oss båda, varför är det så?! Varför blir man så sjukt nervös när man blir invinkad, även om man vet att man inte har gjort något fel? Men polisen var så trevlig så, det var bara för Åsa att visa kortet och blåsa hårt, sen var vi på väg igen.

Nu, en korv och bröd på KG´s senare, har Åsa dumpat av mig och Homer hemma för att åka på stallmöte, och sen trotsa sin träningsvärk och gräva lera idag igen. Själv ska jag försöka mig på att plugga lite, men först webba lite och lyssna på ett av världens bästa band, Weeping Willows. Jag har kommit på att jag knappt har hört någonting på deras senaste skiva Fear and Love, så den snurrar för fullt nu. Och den är så sjukt vacker, nästan samma känsla som på Into The Light, dock inte riktigt lika makalös som Broken Promise Land... Men vackert är det.


If you know what love is

You keep saying that you're stuck

Left outside without a key

But that door was never locked

You can always turn, turn to me

I left a trace for you to find

But you think you're left behind


Oh, if you know what love is

If you know what love is

If you know what love is

Then you'll understand


A million days, a million nights

You can never be replaced

You're invited to my life

Only you can find that special trace

I left a clue for you to see

All you have to do is choose me


Oh, if you know what love is

If you know what love is

If you know what love is


I am here for you when the wind blows

If you want me to

Don't you feel the same way about me?

When you're deep down in trouble

I will come for you

I will listen Wien your heart needs to speak


Oh, if you know what love is ...


Oh, if you know what love is

If you know what love is

If you know what love is

Then you'll understand

Then you'll understand



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback