Let's Dance!

Detta är ett programkoncept jag verkligen gillar! Att se kändisar kämpa och svettas i någonting som ligger så långt ifrån vad de egentligen gör, det tycker jag är skitkul! Och att se på alla snygga klänningar är inte precis ett minus! Jag älskar även domarjuryn, de är väldigt kunniga och ger verkligen både beröm och kritik på ett konstruktivt sätt så artisterna kan ta med sig det till nästa gång för att utvecklas.

Kommer ge korta, högst oproffsiga kommentarer om vad jag tycker om varje par (eller ja, varje kändis, de riktiga dansarna är ju så sjukt duktiga att det inte är någon ide att kommentera)!


1:  Linda Lampenius och Daniel Da Silva / Cha Cha /
Domarnas poäng:  22

Sjukt flörtig cha cha!! Apsnyggt! Vilka ben Linda har, och som hon använde dem! Visst, jag ser inte detaljerna som domarna gör, men detta var av jävligt hög standard för att vara första dansen i säsongens första program!


2: Tony Richardsson och Annika Sjöö / Vals / Domarnas poäng:  22


"Grabbarna som dansar är de som inte har råd att sitta i baren!" Snyggt sagt Tony, haha :D!!


Vissa stegfel i valsen, men snygg hållning och snyggt fört! Tony såg allt lite nervös och lite stel ut, men han klarade det snyggt. Och vilket schysst lyft! Men... varför har ingen sagt till mig att Tony är så het?!?!   

  

  

3: Mi Ridell och Johan Andersson / Cha Cha / Domarnas poäng: 14

  

Ojojoj vilken klänning!! Ge mig en kropp som Mi's, och jag skulle bara gå klädd i sådana! Sjukt snygg är hon!


Dansmässigt skulle jag velat se Mi ta ut stegen och rörelserna lite mer, hon var lite tillbakahållen och snubblade till lite då och då.

  

  

4: Richard Herrey och Cecilia Ehrling / Vals / Domarnas poäng: 19

  

Jävligt stiligt med helvitt! Men för mycket böjda knän på Rickard tycker jag, det såg inte alltid så elegant ut. För mycket hälnersättningar också. Men potential finns nog allt i honom.


  

5: Tilde Fröling och Alfred Palmgren / Cha Cha / Domarnas poäng:  16

  

Hon är så snygg så snygg så snygg! Vilket ansikte, vilken kropp, vilka boobs! En sådan kvinna som kan få mig på lesbiska tankar alltså :D!


Och en otrolig närvaro och utstrålning tyckte jag att hon hade på dansgolvet! Kanske inte så smidig i kroppen eller med så bra steg som hade varit optimalt, men WTF! Det är första programmet!


  

6: Danny Saucedo och Malin Johansson / Cha Cha / Domarnas poäng: 16

  

Var Åsa ser the hotness hos honom kan jag inte förstå, jävlababyface med bebisröst...


Men jävlar vad han rör sig!! Att assimilera The Robot i en Cha Cha och komma undan med det kräver skicklighet och stil! Mjuka, erotiska höfter, och vilken fotföring! Danskoreografin dog lite efter The Robot, men JÄVLAR vilka uppvisningar det kan bli i framtiden!


  

7: Dilba och Tobias Wallin / Vals / Domarnas poäng:  21

  

Ååååh vad sagolikt vacker och elegant Dilba är! Och Den första bensträckningen i valsen var verklige pricken över i:t i elegans! Stilrent, trånande, smäktande.


  

8: Mats Carlsson och Carin da Silva / Cha Cha / Domarnas poäng: 13


Inte den bästa dansuppvisningen idag dock, stelt och lite taffligt men helt ok. Och vad fan gör det när han är hantverkare och skäggig, och det leendet....GE MIG!!!!

  

  

9: Tina Nordström och Tobias Karlsson / Vals / Domarnas poäng: 22

  

Söt som en karamell sveper Tina över dansgolvet. Inte så snyggt fotarbete som skulle kunna krävas, och benlyften var inte de elegantaste... Men svingarna när Tobias lyfte upp henne var to die for! Och hennes underbara varma leende lyfte allt.

  

  

10: Karl Petter Bergvall och Jeanette Karlsson / Cha Cha / Domarnas poäng: 15

  

Farmerboy goes Dirty Dancing, kan det bli bra? Det kunde ha blivit, om inte jävla TV4 hade fått TILLFÄLLIGT JÄVLA AVBROTT!!! Men det jag såg var spexigt, charmigt och gulligt! Inte tekniskt bra, inte sexigt, men alldeles...alldeles underbart.....


Nu såg jag the rerun. U_N_D_E_R_B_A_R_T!! Jag tror jag är kär i denne humoristiske grisbonde!

  

  

11: Susan Lanefelt och Björn Törnblom / Vals /  Domarnas poäng: 22

  

Eeeh.... Vem utav dansarna är mest botoxad? Vilka jävla släta pannor alltså. Men en jävligt vacker klänning med snyggt fall var det. Och det syntes att Susanne är/har varit gymnast, hon hade både hållning och benföring. Men det kändes... lite platt och tråkigt.

  

  

12: Uffe Larsson och Kristina Samuelsson / Vals / Domarnas poäng: 9

  

LOL! Quasimodoinledningen var ju guld, och det humoristiskt smäktande ansiktsuttrycket var ju fantastiskt! Men sen blev det ju lite väl stappligt och hållningen var ju faktiskt rent av katastrofal..... Jag hoppas verkligen att Uffe kan utvecklas mer, men årets Lasse Brandeby är nog tyvärr rätt så klar.

  

  

  

  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback