Jävla helvetes förbannade Tele2!!

Nu får det för fan vara nog! Idag låg det ÄNNU en inkorrekt räkning på min hallmatta! Är de fullständigt inkompetenta hela jävla företaget?! SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT GÖRA RÄTT?!!

Men i helvete heller att jag låter detta passera, jag ahr fan gett dem nog så många chanser! Jag har nu ringt både till konsumentverket, till polisen, och mailat både kommunens konsumentombudskvinna och även mailat Plus på SVT. Ringde även till Tele2 och berättade för dem hur läget låg, och den sista fakturan ska nu faxas in och bestridas.

Försökte förklara mig så gott det gick för konsumentombudskvinnan, hoppas hon hör av sig:

"Hejsan.  

Jag hör av mig till dig eftersom jag behöver hjälp med någonting som numera känns som trakasserier från Tele2.  

I början av 2007 fick jag ett erbjudande från min hyresvärd att via en sk. gruppanslutning skriva ett avtal med Tele2 om bredband (128 kbps) och kabeltvleverans. Kostnaden för detta skulle ingå i hyran, det står skrivet på avtalet. Jag tackade ja till detta, och fyllde även i att jag ville ha IP-telefoni från Tele2.  

Ända sen den dagen har det strulat, både med leverans av tjänsten(bredband som inte blev inkopplat, telefonnummer som inte flyttades osv.), men framför allt med räkningar. Då jag valde att ta ett bredband på 128 kbps (den lägsta hastigheten) så skulle detta som sagt ingå i hyran. Ändå får jag varje månad en räkning på 149 kr för just bredbandet, men även en "engångsavgift" för IP-telefonin, en avgift jag betalat! I min värld betyder engångsavgift att man bara betalar den en gång, men tydligen inte hos Tele2... 

Sen den allra första räkningen kom så har jag ringt och protesterat mot detta, eftersom jag inte ska betala denna kostnad. Och varje gång så har personen på kundtjänst (jag har pratat med otroligt många) gett mig rätt, och sagt att de tagit bort räkningen och fyllt i att jag inte ska ha några mer räkningar.  

Nu har det även gått så långt, att de har lagt på en påminnelseavgift för en räkning jag (efter ännu ett samtal med Tele2) inte betalat eftersom jag inte skulle ha den! Jag har redan kopplat in både min hyresvärd och min pappa som hjälp. Båda dessa har ringt Tele2 och försökt reda ut denna härva, men trots löften om att det skulle ordna upp sig har det varit utan resultat. Nu har jag blivit så trött på detta att jag har idag (då jag fick den senaste räkningen) ringt till konsumentverket och polisen, samt mailat dig och även Plus på SVT. Nedstående text är ett mail jag skickade till Tele2 redan den 9 november, men som jag inte fått svar på:  

"Detta är säkert 100:de gången jag hör av mig till er angående saker som inte stämmer, och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var trött på det! Senast i förra veckan var jag i kontakt med kundtjänst, satt i telefon i sammanlagt 35 minuter och blev kopplad till åtta (8) personer som inte kunde hjälpa mig!

Mitt ärende gäller nämligen fakturor. Ni skickar gång på gång felaktiga fakturor till mig, som jag inte ska ha! För att bli extra bitsk, så verkar det inte som om den ena handen vet vad den andra gör hos er!


Jag är via min hyresvärd ansluten till er på en GRUPPANSLUTNING (något som de jag pratade med förra veckan inte kunde se, konstigt nog). Jag betalar alltså BREDBANDET på 128 kbps och KABELTV via min hyra. Jag ska alltså INTE ha fakturor från er på detta! Men ändå har jag gång på gång fått utskickat fakturor som är felaktiga! Jag har ringt FLERTALET gånger för att förklara att jag inte tänker betala dessa räkningar, då jag inte ska ha dem. Senast idag fick jag en räkning på 213 kr, varav 149 kr är för bredbandet.

Jag kan säga redan nu att jag bestrider denna räkning och inte tänker betala den (fakturanummer 106140713426). Jag har även en annan felaktig räkning som ni skickade ut förra månaden som jag har förklarat för er att jag inte tänker betala.


Nu har jag även involverat min hyresvärd i detta strul, så han kommer att kontakta er för att förklara att jag INTE ska ha dessa räkningar. Men jag ville även höra av mig själv och berätta att jag inte betalar några räkningar innan de är korrekta!


Jag hoppas på att få en slutgiltig lösning på detta snarast möjligt så att mina fakturor blir korrekta (jag har även IP-telefoni hos er, så mina ringda samtal ska jag ju betala, men ENDAST detta!). "


Jag hoppas att det finns något sätt du kan hjälpa mig på, jag vägrar att betala dessa felaktiga räkningar, men är samtidigt nervös att Tele2 kommer att fortsätta att göra fel och skicka påminnelser, som kanske senare hamnar hos Kronofogden eller liknande.... Jag har ingen lust att få betalningsanmärkningar för företagets misstag.  

MVH

Maria Oskarson"

Får väl se om jag kan få hjälp av någon. Hade varit jäääävligt gött att ha Sverker i ryggen också, negativ publicitet är ju fan det värsta såna här inkompetenta företag vet!

Tur att jag ska på uppfödarutbildning ikväll, så jag får ngt annat att tänka på :P!


Kommentarer
Postat av: Stingslig

Ja, du är inte ensam om att ha haft strul med tele2. Jag har haft strul med deras bredband (det har varit ostabilt), och sen har min kille haft med dom och göra. Jag har tele2 på mobilen, och där har jag inte haft några problem.
Hoppas det löser sig för dig.

/Marie

2008-01-10 @ 15:20:05
Postat av: Mart

Fan vad det låter roligt du, haha :P

En fråga, vad hade du tänkt att Polisen ska inta för roll i det här?

2008-01-10 @ 16:42:21
Postat av: Emphatic

Ja, polisanmäl dem för trakasserier ffs.

Postat av: Mia

Marie: Tack för omtanken, jag hoppas också att denna jävla härvan löser upp sig snart....

Mart: Först så ringde jag till Konsumentverket, men då de inte hade telefontid så ringde jag till polisen (114 14, inte 112 ;) ). Att ringa polisen var först och främst i informellt syfte, för att få reda på vart man vände sig i denna frågan. Men även då det i bakhuvudet låg en tanke om att jag någonstans hört att man måste ha en polisanmälan på felaktiga räkningar och påminnelser ifall detta skulle gå till Kronofogden, så att bestridan var juridiskt bindande.

Men eftersom det var en civilrättssak, så hade jag rätt i att först vända mig till Konsumentverket :).

(Och BTW, hejja polisen jag pratade med! SJUKT trevlig och hjälpsam!!)

Emphatic: Hade det gått, så hade jag fan gjort det! I-D-I-O-T-E-R!

2008-01-11 @ 08:34:40
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback