Åh dyra dag!

Storhandlade idag, nu när lönen har dimpit ner på kontot. Hamnade på whopping 2200 kr, cirkus.... Dyrt som fan, och två timmar tog det att spendera det! Men nu är matlagningen planerad och kyl och frys fulla, så jag ska nog klara mig ett tag iaf.

Jag fick förresten leka lite barmhärtig samarit idag! När jag innan agilityträningen skulle tanka bilen, så hamnade jag brevid en kvinna och hennes bil. När jag satte in mitt kort i automaten, hör jag henne flämta till lite lätt. Det visade sig att hon på något sätt lyckats låsa in sina nycklar i bilen. Jag tyckte så synd om henne, att om jag hade haft tid så hade jag skjutsat henne till någonstans där hon kunde få hjälp. Men tyvärr var jag ju redan försenad. Dock så lånade jag henne min mobil och stannade kvar tills hon hade fått kontakt med någon som skulle komma och hjälpa henne. Så även om jag inte var god ända ut i fingerspetsarna, så gjorde jag vad jag under omständigheterna kunde.

Nu är den stora frågan: Duscha, eller bara slänga sig i säng...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback