Tankar om en annan tid

Det finns delar av texter som rör och berör, som får en att gå tillbaka till en känsla från förr. Där man tänker: "tänk om...". I en annan tid, i ett annat liv, med en annan du och en annan jag...

Ett romantiskt dagdrömmeri utan verklighetsförankring, så svårt att förstå. Men ändå.... tanken kommer åter ibland...



Men när natten är ljus
I ditt sjuttiotalshus
Och du är ånga, spår av ett moln
I en dröm om att fly till någonting nytt
Och du håller så hårt och när längtan blir svår
Så är jag din, din, din att ta med
Att ta ut, att ta in i någonting nytt
 
- - -

Och som jag önskar att du var här nu
Jag vill bara höra dina hjärtslag
Och som jag önskar att vårt krig tog slut
Jag har lärt av mina misstag
Och du är lika ensam som jag



Ibland önskar jag att jag vore en romantiker, och inte en pragmatiker...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback