Min hjärna suktar efter kärlek...

...hur ska man annars förklara att jag näst intill varje natt drömmer sockersöta, romantiska drömmar om mer eller mindre härliga killar som på något sätt kommit in i mitt liv? Gah, jag blir TOKIG! Mitt sinne blir helt uppfuckat av sådana tankar och drömmar, och jag har varken tid eller ork med dem! I vaket tillstånd är en man det sista jag drömmer om just nu, men när det omedvetna släpps fritt så spekulerar det hejvilt om vackra pojkar och vackra män...

Hur som haver, det där var bara en parantes.

Förra veckan var mustig värre för mig, gick upp kl 6 varje dag förutom måndag och spenderade mina dagar i full färd med att lära mig saker. På tisdagen fick jag äntligen börja min instruktörsutbildning på Hundens Hus. Fantastiska lärare och helt OK kurskamrater (få se vilka de egentligen är när jag lärt känna dem lite mer) bådar för en fantastisk hundutbildning! Jag har redan börjat planera för att kunna finansiera och ha tidsmässigt råd med fortsättningsutbildningen till Hundpsykolog/Probblemhundskonsult. Planen ligger på att söka till den näst-nästa vår, eftersom jag troligtvis kommer att ha häcken full med min nya hund (som förhoppningsvis föds i juli) nästa höst!

Ons-Tors var jag på utbildning/konferans på Radissons Hotell i Göteborg, där jag fick en djupare utbildning som kundservicemedarbetare inom elbranchen. 3/4 av utbildningen var riktigt intressant, där jag lärde mig mycket om t.ex de allmänna avtalsvillkoren, balansansvar, PUL, handel VS nät osv. 1/4 av utbildningen halvsov jag igenom... Gaddammit vad jag avskyr börsmarknader, elmarknader, kostnadsspekulering och det rena gissningsspel som pågår inom alla köp/säljmarknader. Det är så otroligt abstrakt, jag får absolut inget grepp om det! Snacka om att jag gjorde ett felval i att jag ens började på samhäll ekonomisk i gymnasiet... Men men, jag klarar mig rätt bra ändå :).

Sen får jag ju inte förglömma de smått surrealistiska händelserna som skedde...

* Spårvagnskontrollanten som flög på mig efter att jag stämplat min biljett (och satt mig ner, han kände sig väl lite intimiderad av min resliga person, kort som han var...)  och sa bl.a. "Att stämpla först när du ser en kontrollant är det värsta du kan göra!!" Eh, OK... Jag såg dig inte, och stämplade så fort jag kom fram till maskinen...? Men men, ingen idé att käfta med nån sådan, så jag var bara stillsam och lugn och förklarade att jag hade precis kommit på vagnen. Fick dock visa upp min t-shirt från Hundens Hus för att han skulle tro på vilken hållplats jag gått på, och inte skriva ut böter på 1,200 kr. Det får jag väl bara tacka för! Och så gav han ju mig, Ohlsson och Byzze ännu en sak att garva åt under vår fika på torsdagen :D!

*  De två männen som sökte kontakt och ville prata med mig, en på engelska och den andra på ryska?! WTF, ser jag SÅ internationell ut? Eller kanske mer som ett ryskt luder...:P?

* Kollegan på utbildningen, som undrade hur långt jag hade till Borås. Där hade hon en vän/f.d. kollega som jobbade som fotograf, och jag med "min utstrålning, min charm och mina fantastiska proportioner"  skulle passa perfekt till div modelljobb för henne! Jag tappade hakan och rodnade av det smickret, en jääävligt fin komplimang :D! Sen om det blir av eller inte återstår ju att se, men jag kan leva länge på den kommentaren! Sen får man väl se, är det "exotiska fotografier" eller Ellos +Size kollektion så är det kanske inte sådana sammanhang man vill hänga ut sitt ansikte i ;).

Nu ska jag fortsätta förneka att jag har ont i hals, huvud och vägra inse att kroppen håller på att bli sjuk, det hinner jag inte med! Att jag sov från 21-07.30 kan inte aaaaaalls bero på sjukdom :P!

Kommentarer
Postat av: Fastern....

Va faan mia...... vi drack ju ur samma läskeblask i går!!!! Nu fick ju jag OXÅ ont i halsen....;-(

2008-08-25 @ 12:51:40
Postat av: Mia

Oooops, sorry!

Postat av: Åsa

Jag med! Dina sms smittas!!

2008-08-25 @ 17:28:19
URL: http://aicha.blogg.se/
Postat av: Mia

Hahaha, jag är en pesthärd :P!

2008-08-26 @ 09:04:10
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback