Tvätta rätt är inte lätt...

Undrar om det är det vackra vårvädret som gjort att min jobbdator fått spatt? Den vill väl ha ett springbreak den med, så nu har jag varken nätverksgenväg, kontakt med mailen, eller kontakt med pagero. Tur att iaf webben funkar...

Helgen som gått var den vackraste i år, fantastiskt solväder med fågelsång, och tillhörande grillnoja... syrran och jag var på en obönhörlig jakt efter korvbröd igår, inte ett enda fanns att uppbringa i hela Vårgårda! Tänk vad lite fint väder kan göra för att tända glöden (pun intended) i svenskarnas grillälskande hjärtan!

Jag tog tillfället i akt att vårstäda min bil också, välbehövlig dammsugning och putsning inuti (fan vad hundarna drar in skit, även om de är små!) och sedan en Diamanttvätt utanpå. Fint som snus tyckte jag när jag körde in i Statoiltvätten för att kunna slappna av medans bilen blev skinande ren.... tills jag kom på att jag, mitt PUCKO, hade glömt att skruva av antennen innan jag körde in!!

Under ett ögonblick övervägde jag att att slänga mig ut ur bilen och försöka plocka bort antennen innan tvättprogrammet körde igång. Men eftersom min smidighet mer liknar den av Karelin än Sparven från Minsk, så beslutade jag att jag bara skulle hålla fingrarna i kors och be till en högre makt att det skulle gå bra... Ville inte riskera en scen som den i "Vi hade iallafall tur med vädret"...

Tur nog så gick det vägen, även om jag tyckte att det knakade lite oroväckande i antennen då och då. Note to self: TÄNK innan du gör något!!

Till slut, en vårbild som heter duga!

image180

Kommentarer
Postat av: Åsa

Min bil ska få sig en tvätt idag och jag kommer garanterat glömma antennen också. Bara för att jag inte ska göra det. Och för att jag påminnt mig själv extra. Men vi får se!

Hurra för våren!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback