Nu är han äntligen här!!

Japp, nu är han här, min tredje kille Happy Homer!! Helt underbart, och sååå söt och go är han också!! Det gick jättebra att tussa ihop honom och Beatnik och Warro, även om Beatnik lite avundsjukt kröp upp i mitt knä direkt för att visa för Homer att det minsann är han som är "Top Dog" här. Men annars har det som sagt gått jättesmidigt!

Jag och Malin åkte mot Värmlands djupa skogar runt halv tio för att hämta hem honom. Vid halv tre var vi på väg hem igen, efter kaffe, triminstruktioner och massa massa hundsnack med Chottis, Homers uppfödare. Hon är verkligen sjukt trevlig, lätt att ha att göra med och så kunnig! En riktig drömuppfödare, som jag kommer att ha nytta av genom hela Homers livstid!

Vi har koppeltränat rätt rejält idag, nervös som jag är för att ha en icke rumsren valp, så har vi varit ute massvis av gånger för att jag tolkat hans beteende som nödighet. Men inte då, endast två gånger har det "hänt" något, alla andra har varit mest upptäcksresande för Homer :P! Jaga löv, känna gräset under tassarna, försöka gnaga på allt han ser.... Men kopplet är han riktigt, riktigt duktig med redan! Det bådar gott för framtiden... ;). Jag var ute med alla tre hundarna på en sista kissrunda nyss. Det var en underbar känsla med tre hundar, jag har längtat efter det så länge nu.

Nu ska vi dock sova allihop. Beatnik och Warro är som vanligt placerade i sängen, och jag hade bäddat för Homer i korgen brevid sängen, eftersom jag är lite orolig att han skulle skada sig om han ramlade ur sängen. Men icke att han ville ligga där, utan han har istället placerat sig UNDER min säng. Jaja, så länge han känner sig lugn och trygg är väl det OK för mig ;).

Till sist, några mobilbilder. Bättre bilder kommer när jag laddat över dem från kameran!

Homer 1:1

Lite nyvaken.....


 

Homer 1:2

 Totalt avslappnad!!

Homer o Beatnik

Det kan vara rätt mysigt med en ny bror....  



 

Warro

..... fast Warro håller gärna sitt avstånd ;)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback