Sveriges just nu mest patetiska människa?

Jag har rätt så stor tolerans mot våra svenska kändisar. Jag läser om dem, håller koll på dem, men jag engagerar mig inte så ofta mer än så. Men ibland kan jag inte låta bli att irriteras, att våndas, att t.o.m skämmas för vad de säger och vad de gör.

Turen har nu kommit till vår kära lilla girl next door, Linda Bengtzing

bild lånad från Hemmets Journal

Kära Linda!

Jag läste i AB för ett tag sedan att din melodischlagerfestivallåt skulle handla om "Magnus svek mot dig". Snälla, säg att du skojjar med mig? Hur patetisk är du egentligen människa!? På ett sätt tycker jag synd om dig, vill krama dig och säga att du inte ska låta en enda liten sak förstöra dig för så många år framåt, men på ett annat sätt vill jag bara lyfta dig i kragen från marken och bitchslappa lite vett i dig! Jag vill slå sans i dig och skrika åt dig: "för HELVETE Linda, sluta vara en bitter jävla kärring och gå vidare!!"

Hur länge sedan är det egentligen du och Magnus var ett "par"? Två år? Tre? Varför i helvete går du fortfarande runt och snyftar i tidningar om hans "svek" mot dig? Kan du inte se hur pinsam du är som om och om igen tragglar samma jävla sak, kan du inte SE att den enda du skadar är dig själv?  Jag FÖRSTÅR om du känner dig sårad, men kom igen, det är flera fuckin' år sedan!

Är det kanske ett sätt att få publicitet, att få tablåläsarnas blickar mot dig igen? Jag hoppas nästan det, för det vore så mycket värre för dig om du verkligen var så störd att du inte kunde komma över denna händelse.  Vad hände med att gå vidare med sitt liv, släppa taget om det förflutna och istället se framtiden? Varför stå och dunka huvudet blodigt mot samma jävla vägg i så många års tid?

Visst, han kanske svek dig, men släpp det! Han är sedan länge tillbaka med sin fru och tre barn nu, och om det är där han vill vara, så låt honom!  Och gör dig själv (och oss andra) en tjänst, sluta älta dessa saker i allmänhetens öga. Om du inte känner att du ännu kommit över det, så älta det för dig själv och med dina vänner, men låt oss andra slippa höra om flera år gamla nyheter.

Men jag tycker även synd om dig, det gör jag. Du är söt och talangfull, du kan få tidningarnas uppmärksamhet på annat sätt än genom att presentera dig själv som den svikna, långsinta bitterfittan. Jag skulle vilja ge dig ett gott råd på vägen:

Förströelse är en sak, förnerdring är en annan.

Kommentarer
Postat av: mudde

Vem är linda bengtzing ?

2007-10-28 @ 02:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback