Svammelsurium

Kom genom Larses kommentar på mitt förra inlägg att tänka på två saker:

1. Min coaching/organisationsförmåga

OK, just min coachning Larse var väl lite på den skojfriska och humoristiska sidan (även om resultatet blev jääävligt bra, eller hur? Du kanske ska hyra in mig på fredag, så spöar vi alla tillsammans ;)). Men jag har vid flertalet tillfällen märkt av att jag har (när tillfälle ges och tidpunkten är rätt, märk väl!) har en otroligt förmåga att coacha/organisera människor, händelser och andra saker. Jag har coahcat/organiserat ridlektioner, personliga dagsscheman, folks känsloliv, räddning av vilda djur, träningsplaner, möten, arbetsuppgifter, examinationstillfällen, middagar und so weiter. Oftast med bästa möjliga resultat. Jag hoppas att detta kommer att visa sig även sedan, när jag (förhoppningsvis) jobbar som lärare.

Men så varför i helvete är det så mycket lättare att organisera andra än sig själv??

2. Min sång(o)förmåga

Jag har alltid drömt om att kunna sjunga. Stå på en scen och underhålla, sjunga en passande sång för någon som fyller år, vyssa ett barn till sömns osv, allt som kräver en fin röst. 

Men sanningen är att jag sjunger hellre än bra. In fact, jag sjunger uselt. Kan inte hålla en ton, kan inte hålla en takt, kan knappast hålla en melodi. Jag har i hela mitt liv blivit "utsatt" för folks "ärliga" kommentarer om detta. Det rör mig inte såå mycket i ryggen, men som man säger, sanningen kan svida.


Men ibland finner även en blind höna ett korn! Jag kommer ihåg en gång hemma hos Lenas föräldrar, Maria och Kenneth. Vi hade käkat middag, tagit ett par öl, sommaren var fortfarande igång. Ett parti SingStar kanske? Jag fann mig själv bland semiskolade sångare, esteter, och (tack och lov) Kenneth, som verkade vara lika tondöv som jag ;). För efter att jag rivit av mitt paradnummer "It's not unusual" med Tom Jones, så tror Kenneth att jag kan sjunga! Jag ger mig själv en klapp på axeln och tackar Kenneth för hans välvilliga och selektiva hörsel...

Så, om någon vill ha en omgivningsorganiserande sångfågel med röst som en rostig motorsåg, I'm your woman ;)!

Nu, sen hotellfrukost!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie & Arne

MIA!!!
Jag kan inget annat än hålla med, tacka, bocka och buga för din coaching. Vad/var hade jag å Arne varit utan dig...(fortfarande i skogen och irrat antagligen)När det gäller sången kan jag
inget annat säga att den förgyllt många kalas,jular mm med ett antal "visor"..."Jag har fått sån klåda"......

2007-10-22 @ 12:19:38
Postat av: Emphatic

Men tänk om du bara kan sjunga just den låten Mia? Det är väl inte hela världen? Den är ju typ viktig för dig and shit.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback