Söndagmorgon

Uppe nästan med tuppen måste man vara med en liten valp. Fast i natt sov Homer oerhört bra, vi gick och lade oss runt halv två (innan dess förlovningsmiddag för Malin och JK och städning sen när vi kom hem runt ett) och han väckte mig sedan inte förrns halv sex. Mycket bra, hade dock varit bättre om han väckte mig innan han kissade ner sig.....

Nåväl, ut och kissa lite till(duktig valp), sen in och sova till 8. Då gick vi upp och både folk och fä fick frukost. Vi tränade även lite på Targeting från Klickerkurs 2 som vi började på i torsdags. Homer fattar nu riktigt bra att han ska trycka med tassen på target:en (targetet? Sin/sitt target?) (ett knallgult plastlock). När jag har fått in momentet med ett kommando, så kommer jag ´kunna använda det både inom lydnaden och agilityn. SÅ det gäller att öva öva öva, jag har två veckor på mig till nästa kurs, och då ska fyra moment vara nästan fullinlärda. Det är jävligt kul att se och märka när hunden börjar fatta vad man vill att den ska göra :).

Snart ska jag sätta igång med stora tvättardagen, både hund och bil ska bli så rena så.


Så här kan det se ut om man blir bjuden på frukost på Arkitektvägen :)
(bild från en romantisk frulle för mig och Åsa, som tyvärr inte närvarade idag)


image134


image135


Kommentarer
Postat av: N R 1 2 6

oho vilka mysiga bilder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback