Segt med ex-uppgift utan x

Ligger i sluttampen med min ex-uppgift, och det går lååååångsamt. Inte blir det bättre av att min x-tangent "råkade" hoppa loss från mitt tangentbord (se förra inlägget, har ingen aaaaaning om hur det gick tll...:P!).

Jag är snart inne på min 5:te A4 sida, och det är minst fem sidor vi ska ha. Men inspirationen tryter, fingrarna smeker inte längre tangenterna, i huvudet står det still. Jag spenderar mer och mer tid på buke och dylika hemsidor istället för att kämpa mig igenom det lilla sista jag har kvar. Crap. Får jag bara skrivit en sida till så kan jag slappna av, och istället koncentrera mig på att röjja upp i detta helveteshål som jag kallar hem. Ser fördjävligt ut, och jag MÅSTE nästan få städat idag, eftersom jag åker till Karlstad i morgon. Och är det något jag hatar, så är det att komma hem från en resa och det är ostädat. Då vill jag bara gå och hänga mig....

Och vad värre är, jag vill ha chokelaaaaad! Jag skyller på Björs, det var han som tog upp det medans vi åt soppa igår kväll, och sedan dess har jag inte kunnat släppa det. (Om det är någon som vill slippa hamna/ bli borttagen från min lista över personer som borde skjutas, så kom med en nybakt kladdkaka till mig, så blir jag er för evigt tacksam!!)

Allahelgons dag i helgen va? En dag då vi borde hylla våra döda och tänka på dem extra mycket. Som om man inte gör det varje dag ändå... En sak är rätt skönt, men lite sorgset ändå: Detta senaste året, sen i typ april, är det första då jag inte en enda gång varit nära att ringa till Pelle för att berätta någonting för honom, bara för att sedan inse att det inte går....Känns som om acceptansen äntligen infunnit sig, och jag har kommit tillrätta med allt. Jag har landat, och står stadigare än någonsin innan. Nästan lika stadigt som när jag hade Pelle...

Om han hade funnits kvar, så vet jag att han hade sett fram som fan mot nästa vecka! Då ska troligtvis jag och JanneDanne ha en regelrätt Star Trek kväll! Får väl se om vi lyckas övertala Syster Emma att vara med också, hon är lite anti, den okultiverade flickan ;)!

Nähopp, nu verkar hjärnan ha snurrat ett par varv till, kanske kommer på något mer till ex-uppgiften då :)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback