Bästa responsen EVER!!

Fick respons från skolan idag på en grammatikinsändare jag och Magda gjorde. Och jag blev helt varm i själen och överlycklig :)! Jag bara MÅSTE visa er, jag tror aldrig jag kommer få så här jävla bra respons igen:

(OBS! betygen som fanns att få på denna uppgift var U och G. Vi fick VG....) 

"Stort tack för en utmärkt text! Ni har all anledning att känna er nöjda med er fina debattartikel, vilket ni väl kanske också förstår med tanke på det betyg er text har fått *ler*. Nedan några kortfattade intryck sammanfattningsvis:   Även om en text har ett sammanhang, som er text ju har som ett inlägg i en befintlig debatt, behövs i princip alltid en egen rubrik. Den ramar in, och spelar stor roll för att leda in läsaren i texten. Men utöver detta är er inledning fullkomligt strålande. jag vet inte vad som skulle kunna vara bättre.

Ni visar upp ett föredömligt, korrekt och varierat språk på hög nivå - ytterst stilsäkert, varierat och mycket träffsäkert. Vi talar inte enbart om passande ordförråd eller korrekt meninegsbyggnad, utan om effektufulla stilmedel som upprepningar och meningsfragment. Fingeryoppskänsligt att också binda texten genom att t.ex. inleda med "men" som variation!

Ni använder er elegant av sakargument, och ni hänvisar enligt konstens alla regler. På detta vis blir det mycket svårt att "komma åt" er argumentation! Ert resonemang, och er tes, bygger ni på ett solitt, gediget, kunnigt och förtroendeingivande sätt. Ni demonstrerar både ämneskunskap och språkskicklighet. Ett övergripande argument rör kommunikation, vilket känns rimligt och välvalt. Kommunkation betonas verkligen i dagens kursplaner.

Något som imponerar, är er förmåga att nyansera, genom att ni lyfter fram situationer då grammatiken verkligen har ett egenvärde. Jättesnygg avslutning. Jag har inte ett enda förslag på något som verkligen skulle göra denna text bättre. Roligt att se!"

Falköping rules!!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Bra jobbat Mia!

Jag är stolt över dig.

Postat av: Mia

Om någon undrar över detta inlägget.... Nej, jag har inte blivit schizo ;). Det är min underbara mor som gratulerar, och som nog inte sett att jag klickat i rutan för "kom ihåg mig" på hennes dator!

Tack mamma! Beröm från dig värmer alltid enormt :D!

2007-10-26 @ 11:26:52
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback