The heat is on!

Fan, har så mycket att göra nu att jag knappt hinner sätta mig ner och andas, ännu mindre blogga :P! Men men, en snabb uppdatering om vad som händer just nu:

Uppgifter som ska göras:
* Hemtentamen i fonetik och grammatik, deadline onsdag
* Raspresentation av Dvärgschnauzer, deadline måndag
* Examinationsuppgift Språkriktighet, deadline nästa tisdag

Till helgen:
I morgon blir det fest i GBG! Det tillhör INTE vanligheterna! Ska bli så förbannat jävla kul, om jag bara hinner allt som ska göras innan vi åker ner.... Foffe, stall them as long as you can ;). Tänkte ju jacuzza lite efter jobbet innan avfärd för att bli fräsch och snygg!

På lördag ska jag återhämta mig från fredagen ;). Så ring INTE mig (för då kommer du troligtvis väcka mig och jag kommer att bli desorienterad och kinkig och inte vilja prata med dig på flera veckor om ens någonsin), jag ringer dig när jag vaknat om jag vill dig ngt. 

Efter uppvaknandet ska jag och Malin göra vårt bästa för att få Homer att se presentabel ut inför utställningspremiären på Åby på söndag! En inofficiell iofs, men det är ändå otroligt spännande och kuuuul!

Övrigt:
Jag ska börja jobba igen. Japp, beslutet är taget, skolan känns alldeles för slapp för att samla på sig massa studieskulder för. Så efter nyår går jag in igen med upp till 50% arbete, ibland mer, ibland mindre. Troligtvis kommer jag med lön och studiebidraget ligga på samma ekonomiska nivå som jag gör nu, med fullt studielån. Känns otroligt skönt. Då får jag ju den variation jag så hett eftersträvar, ömsom jobb och ömsom plugg. Och då ställs kraven på diciplin allt högre, för jag har ju en hund vars träning jag inte får sacka efter med heller :)!

Och speaking of jobb, tack vare min vän Danne så har jag blivit indragen i skolans värld även utanför min praktik! Ska fylla tomrummet ett par timmar för en sjukskriven lärare. Kan bli intressant och lärorikt! Bara ingen unge frågar mig efter hjälp med matten, då kommer jag bli avslöjad som den olärda bluff jag eg. är :P!

Nu, fortsätta på hemtentan, sen soooova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback