Stilistik och boketik

Har precis fått ut litteraturlistan ochgrovschemat för nästa delkurs som kör igång snart. Dax för stilistik, hurra!!


v. 49               Genre                  
Genretransponering  (Informerande text)                                             
  

v. 50               Textlingvistik              
Textbindningsanalys (Analyserande text)        

                                            

v. 51               Syntax                 
Reklamtext  (Argumenterande text)                       

                                           

v. 1               Ord, semantik, stil                    

  

v. 2               Stilistik                 
Stilanalys  (Analyserande text)                        
                                            

  

v. 3               Språksociologi              
Språklig observation (Diskursiv text)              


Det pirrar i mig för att få starta med detta! Gör detta mig till en engagerad elev, en brinnande stilistisk själ, eller bara rätt och slätt sjuk i huvudet ;)?
                                            
Men fy fan för min tvångstanke om att jag måste äga de böcker vi ska ha! Denna senaste lista hamnar på dryga 1300 kr... Jag har försökt att omprogrammera mig till att kunna låna böckerna, men det gåååår bara inte! Jag älskar böcker!! Så jag får ju skylla mig själv att det gräver hål i ekonomin..... Men men, säger som Francis Bacon:


Pengar är som gödsel. De gör nytta endast om de sprids!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback