Två klassvinnare och en Best in Show!

Detta är resultatet av gårdagens hästutställning i Tidaholm. Och satan i gatan vad bra det känns! Ajax skötte sig perfekt hela dagen, inte illa av en liten ettåring. Och Eros var som vanligt snygg som fan, så snygg att han slog alla andra godkända hingstar och vann hela skiten! Wohoo vad "våra" hästar är snygga!! Ajax fick 40 poäng och gick etta i sin klass, och Eros fick 42 poäng. Dock tycker jag att han förtjänade lite mer, så snygg som han var (och nej, jag säger det inte av partiskhet). Han har ju fått 44 poäng som högst, och det är på den nivån han förtjänar att vara. Inte för intet som han vann hingstklassen på Europautställningen som gick av stapeln i Halmstad förra året....

Snygga Ajax
Hönsetorps Ajax    


                                                                        
Snygga Eros
Kyllemos Eros RS 403

En lång dag blev det, gick upp sex och åkte och lämnade hundarna i stugan där mamma och pappa sov. Sen iväg till
Hönsetorp för att packa in hingstarna, and off we went! Mycket spännande bilfärd må jag säga, då vägbeskrivningen fan inte stämde ett dugg.... Men med sunt förnuft och syrrans lokalsinne så hittade vi fram till utställningsplatsen tillslut.

Som hästskötare är jag den som håller i den häst som inte är aktuell att gå in på banan. Syrran får sköta all visning och handling, och jag sköter hämtning av saker, passning av bilnycklar, svarande i mobiler, vattning av hästarna, bytande av nummerlappar, gå med hästen som jag håller och hålla den nöjd och glad osv. Vid enstaka fall är jag med inne på banan, te.x. då sto med föl ska visas eller så. Annars så håller jag mig till mina skötaruppgifter, och till det viktigaste av allt, att äta! Vid alla utflykter krävs en diger matsäck för att hålla mig och min syster nöjda. Ångesten var hög igår när vi kom på att vi bara hade två mackor var med oss, men som tur var hade jag förutom kaffe packat med en halv förpackning leverpastej och en låda rödbetssallad. Lyxfaktorn på mackorna steg snabbt med dessa tillbehör!


H?nsetorps Ajax och Kyllemos Eros
Ajax och Eros myser efter utfört arbete

Runt fem hade vi sopat banan med konkurrenterna ;) och började fara hemåt. Ett kort pitstop på McDo för att fylla upp energinivån hann vi dock med. Och tur var väl det, för väl hemma på gården igen så fick vi börja kånka ved som skulle staplas inomhus. I'm a lumberjack, and I'm OK. Kan ju säga att jag stenslocknade så fort jag óch killarna lade oss i sängen vid 23 på kvällen.....


Innan denna fantastiska söndag, otroligt bra fredag! Middagsbjudning runt nio med Åsa, Lena och Liam, där jag bjöd på maten och lokalen. Uppklädda till tusen och matglada var vi allihop, synd bara att lilla killen inte tyckte att vi var det roligaste sällskapet så Lena var tvungen att åka hem tidigt. Jag och Åsa fortsatte kvällen med folköl och Hästsport, tills kvällens första besökare kom i form av mina drömmars man Björn (du får nog tillbaka namnet SnyggBjörn nu, den andre förtjänar det inte  ; )!) och musikvalets mästare "Svante". Underbara människor att starta kvällen med. Sen kom Kristian, Peters och David i en strid ström, snäppet fullare än oss andra. Och inte att förglömma kvällens snabbvisit som gjordes av Mart. Wham, Bam, Thank you M'am typ : P!

Innan jag visste ordet av var kl runt 4 på morgonen. Då kördes de lite mer berusade ut så det blev lite lugnare (Åsa den svikaren hade ju dragit runt halv 3 redan...), och sen tog jag hundarna och följde Björn hem, så att han inte skulle försvinna på vägen ; ). Efter väl utförd avlämning av honom var det bara raka vägen hemc och i säng som gällde, att lägenheten såg ut som ett rövhål och luktade gammal alkis förträngde jag till en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback