Tråkiga klockan!

På måndag fyller Beatnik nio år. Gamla gubben blir han, och lite skavanker har han fått. Inte för att det märks på honom, han är sjukt pigg och glad, busar och hoppar som en galen valp. Men det hörs. Som de flesta andra Cavalierer har han drabbats av blåsljud på hjärtat, och det är så ljudligt att jag kan höra hans lilla hjärta även på avstånd, som när vi ska sova och han ligger vid fotändan på min säng.... 

Men nu var det inte det jag skulle komma in på, utan mer undra varför han inte har lärt sig om sommar -och vintertid under dessa nio år ; )! Sen han var valp har han fått mat kl sju på kvällen, give or take viss tid. Och minst en timme innan så har han börjat gny och gnälla och krafsa på skåp för att han vill ha mat nuuuu.!Och hans inre klocka är så jävla punktlig och inställd efter kl 19.00 sommartid, att nu under vintertiden så börjar han få hungerkrupp redan vid fem! Så nu ligger han ute i hallen och ser ut som han inte fått mat på en vecka minst!!

Dumma, dumma, underbara älskade hund!

image54

- Åh min roliga piphamburgare!


Kommentarer
Postat av: Mart

Nä.. Jag är ju så lydig på alla sätt och vis så jag skulle ju aaaaaaaldrig göra nåt sånt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback