Tankar från en roadtrip

* Varför kallas SMS i engelskspråkiga länder för "text", som i "I'm gonna text him"? Det är ju ändå en förkortning av en engelsk benämning (Short Message Service). I Sverige kan man ju ofta säga mess istället, men den kopplingen känns ju mer naturlig....

* Vad är det som gör att man blir kär, och vad är det som gör att man slutar vara kär i någon? Jag är ute efter den fysiska händelsen, synapser och signalsubstanser. Är det enbart kemiska reaktioner som gör att man blir kär i någon? Är det till största del en psykisk eller fysisk händelse när man blir kär? Och vad händer kemiskt när man slutar vara kär i någon?

* Vaför ser mitt hår (och då särskilt min lugg) så jävla mycket plattare ut när jag får på mig solglasögon?

Kommentarer
Postat av: emphatic

Anledningen till punkt 1 tror jag beror på att USA satt normen och medelamerikanen inte begriper sig på förkortningar.

Punkt 2 är nog mest fysiskt som psyket lägger sig i och tolkar som att man på ett intellektuellt plan "valt" att attraheras av vederbörande. När man sedan blir besviken, tröttnar osv så övertygar psyket kroppen att attraktionen är borta. Det är därför attraktionen kan återvända när psyket vilar, som typ när man drömmer eller är cp-full.

Punkt 3 tror jag beror att formen på dina solglasögon kontrasterar mot din icke-busiga lugg. Mer bus när du har solglasögon FTW!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback