Pillertrillare

Åh har precis hämtat ut medicin från apoteket och läser på bipackssedeln. Det är nästan så man blir mörkrädd! Fetstilar mina personliga "favoriter" : P:

Vanliga eller mindre vanliga biverkningar:

Ångest, eufori (eeeh oxymoron?), sömnstörningar, darrningar, muskelryckningar, kramper, svindel, trötthet, gäspningar, huvudvärk, nersatt koncentrationsförmåga, aptitlöshet, avmagring, illamående, kräkningar, muntorrhet, störningar i smaksinnet, svettningar, rysningar, sexuella störningar (den oroar jag mig inte så mycket för, kan inte bli mer störd på den fronten : P), överkänslighet, håravfall, störningar i seendet, muskel ? och ledvärk, blodtrycksfall när man reser sig hastigt.

Sällsynta eller mycket sällsynta:
Oredighet (som i icke-redig?), magsmärtor, blödningar, blodkärlsinflammation, laktering, allvarliga allergiska reaktioner, ljuskänslighet, inflammation i svalget, andnöd, minskad natriumhalt i blodet, leverinflammation, Lyells syndrom (sällsynt hudreaktion där huden stöts av) (eeeeuuuu, fuckin´ nasty!)


Jag menar, ska inte medicin få en att må BÄTTRE ; )?


För övrigt fick jag och Mart riktigt gyllene stamgästbehandling idag, då vi helt plötsligt blev serverade krokofanter på fint fat. Det ni, kära vänner, är att vara serviceminded och bry sig om sina kunder! Stoooor eloge till Götas för den fina lilla gesten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback