Ljusa dagar

Ännu en dag att lägga i mappen av lyckade. En glad och ljus dag, utan knappt någon svärta. Fan vad underbart det känns! Som om det finns en nystart inom räckhåll, nya krafter att plocka fram, ny styrka att hämta. En känsla av att ha lyckats rida ut ännu en storm lägger sig i mitt bröst. En gnista av hopp att allt kommer att ordna sig till det bästa. Lite smolk i glädjebägaren finns fortfarande kvar, men inte i närheten av de ubåtar som där brukar flyta....

I skolan går det just nu riktigt bra, har fått kontakt med många utav eleverna. Konstigt nog har flera utav bråkbarnen fattat tycke för mig, kan inte fatta varför, jag skäller ju bara på dem : )! Jag har lärt mig riktigt mycket under den gångna veckan, även fast Åsa tycker att jag är en dåååålig pedagog bara för att jag ibland vill slå ihjäl dem! Kan väl inte vara förbjudet att tänka tanken? Men men, att jag kan tygla mitt humör såpass bra som jag gör måste väl även det räknas som en framgång, eller?

Vid halv sju åkte jag och syrran ut till Vinna Hundcenter och hälsade på vår "gamla" tränare Emelie och tittade på en av hennes agilitykurser, Och fy faaaaan vad jag är sugen på att skaffa en ny hund att träna med! Mina killar får ju inte träna något, allt tack vare jävla hjärtfel och spondylos : P! Jag vill ha en frisk ung hund att träna lydnad, agility, spår och sök med! Och varför inte kantarellsök, finns ju de som gillar svamp.... 

Efter att ha stått på en blåsig agilityplan i över två timmar så gjorde jag ett besök på jobbet hos två av mina favvopojkar, för kaffe och allmänt snicksnack. Miche, miche trevligt! Gjorde absolut mitt glada humör ännu bättre!

Morgondagen kan dock bli tung, läkarbesök då. Får se om det finns nån hjälp att hämta där....




När du har varit i alla vrår
när du har testat allt som går
och när du har tröttnat
kom ihåg mig då

När det blir varma sommardar
kom ihåg mig då
kom ihåg mig då
När vinterisen ligger klar
kom ihåg mig då
kom ihåg mig då
Här finns du kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback