Blir jag åtalad nu?

Jag överskred mina befogenheter som lärarkandidat idag. Jag tog fysisk kontakt med en elev i bestraffande syfte, fy skäms på mig! 

Men innan nån får några överdrivna eller perversa  tankar i huvudet (hör du det Jörgen :P!) så får jag väl berätta att det jag gjorde var att ta en elev i örat, inte hårt överhuvud taget, men jag nöp ändå fast och sa till honom att sätta sig på sin plats, efter att han sagt en otroligt elak insinuerande sak om en kvinnlig klasskamrat. Jag tål INTE att man säger elaka saker till någon, även om man inte gör det i klarspråk. Så efter att jag fått killen att gå tillbaka till sin plats, så satte jag mig lugnt ner och förklarade att jag aldrig, ALDRIG ville höra honom säga någonting sådant igen så länge jag var i närheten.

Efter jag var klar med det, så var det hela överstökat och vi pratade med varann som vanligt igen. Fast nu i efterhand så känner jag att jag kanske var lite väl hård, eller jag vet inte.... Jag frågade ju inte om hans synpunkt, om han fattade varför jag bler så upprörd på honom, om han tog det hårt eller om det bara rann av honom som vatten på en gås. Typiskt nog så ska jag inte dit innan fredag, annars hade jag ju kunnat prata igenom det med honom i morgon.

Får väl se om det ligger en anmälan om barnmisshandel och väntar på mig i slutet av veckan.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon var för sent ute så det blev inget :) Jag har för övrigt slutat äta skräpmat! Tillräckligt fet nu nämligen..
Ärligt talat så skulle jag inte bli förvånad om du råkar i skit pga händelsen i skolan, sorgligt men sant.

2007-03-20 @ 00:03:00
Postat av: Mart

Tetstafgdegfdshf

Postat av: Mart

Men åh vad det kukar nu! Det var jag som skrev det första och sen blev det nåt konstigt när jag skulle skriva att det var jag som skrev det, sorry :)

2007-03-20 @ 00:04:25
URL: http://mart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback