Harry Potter FTW!

ÄNTLIGEN!


Har nu beställt Harry Potter och Halvblodsprinsen, och förhandsbeställt Harry Potter and the Deathly Hallows! Vet inte om jag sagt det förut, men jag är ett hard-core HP fan! Har alla böckerna både på svenska och engelska, och har läst dem ungefär fem ggr styck...

Det är något av det mest fantastiska  man kan göra, att hitta en bok (serie) som trollbinder en så som HP serien har gjort med mig. Till att börja med ytan på boken, karaktärerna, omgivningarna, språket. Sen handlingen, spänningen och mörkret som sänker sig över texten ju längre in i serien man kommer. (från HP och den flammande bägaren skulle jag intelåta små barn läsa den själva). Sedan att dyka djupare ner i texten, hitta olika delar av intertextualitet (T.ex skolan Durmstrang: Sturm und Drang, någon : )?).

Jag älskar varje aspekt av Harry Potter böckerna, och slukar textmassan så fort jag får den i min hand. Att lägga ifrån sig boken är ju inte att tänka på, utan den måste passas in att börjas på de dagar jag har ett par timmar över, så jag kan läsa från pärm till pärm. Det ligger ett sånt massivt arbete och en sådan finess bakom dem att jag blir överväldigad av J.K. Rowlings genialitet och minne. Alla som läst/hört en intervju med den kvinnan vet hur fantastiskt gott hennes minne är, då hon kan svara på de mest detaljerade frågor om triviala saker från fans utan någon större betänketid. Jag beundrar denna kvinna sjukt mycket. 

Och sen för att vara lite mer ytlig..... Hot damn,
Daniel Radcliffe har vuxit upp! Gimme gimme!

Kommentarer
Postat av: Elin

nämen där har vi henne! :) tjena bruden! fan va synd att vi inte hängde nåt i öltältet.. ville ju shaka på dansgolvet me dig ju! på tal om öl, några planer för midsommar..?

2007-06-18 @ 07:13:39
Postat av: Emphatic

Eh, Daniel Radcliff har INTE vuxit upp. Hands off!

Postat av: Mia

Va fan, han är ju laglig ju :P!

2007-06-19 @ 19:49:52
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback