Snippa??! Skärp er för fan!!

Orsaken till min irritation

Kom inte och försök ge mitt kön ett namn som har sitt ursprung i ordet snopp! En snippa?? Vilket jävla pucko har kommit på detta töntiga jävla ord?? Låter som en såssnipa ju! 

Jag har en fitta, möjligtvis en mutta, och den dagen någon försöker övertala mig att använda ordet snippa är den dag jag byter kön. Det manliga könet har ialla fall namn av alla de grovhetsgrader:

* Snopp
* Kuk
* Penis
* One-eyed trousersnake
* Åderpåle
* Köttsvärd
* Kärleksstav
* Pocket rocket

The list goes on and on.....

Varför skulle det vara fel att använda de ord vi redan har för det kvinnliga könet, varför behöva skapa ett nytt? "Det är för barnens skull, att de små tjejerna ska kunna namnge sitt kön" säger många. Om min framtida dotter någon gång använder ordet snippa, så skulle jag känna att jag misslyckats i min uppfostran av henne. En så vacker kreation som en mutta förtjänar ett bättre namn än det banala försöket....



Mer fitta åt folket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback