Helgen är över....

... och det var längesedan jag uppskattade dessa två dagar så mycket. Efter att ha haft ett fritt val hur jag vill disponera min tid ända sedan i januari, så har återkomsten till 7-16 jobbet fått mig att inse exakt hur mycket helgen är värd.

Två dagar i rad på TH också. Mycket trevligt på alla sätt och vis, utom för plånboken.... goddammit, jag ÄR inte rik längre, jag måste inse detta!! Men men, jag har mycket mat i kylen, så det gör inte så mycket att jag spenderade lite kronor i baren.

Fredagen var ju Harry Potterdag också! Jag, Jörgen och Lena tillbringade tid tillsammans i Sagas mörker. Och det var verkligen värt det! Efter förra filmen kände nog alla vi HP fans ett litet stygn av besvikelse, men med denna film så har vi fått lite upprättelse igen. De löste allt riktigt bra, ett svårt uppdrag med tanke på att den femte boken är den längsta och filmen var den kortaste hittills. Jag gick i från bion med ett lyckligt leende på läpparna och ett ökat sug efter den nya boken som släpps nu på fredag, jag längtar!

Förrseten gjorde jag ett litet svanhopp ner i fjolligheten i lördags. Fan vad jag blir irriterad på mig själv! Överregera på saker jag eg inte bryr mig om, som jag VET hur de ligger till! Det är ren och skär idioti, och jag förbannar mig själv för det. Men men, ingen större skada skedd. Bara lite obefogad äganderättskänsla som poppade in i huvudet. När ska jag lära mig att vara nöjd med det jag har? Skönt som fan var det med en tillnyktrande promenad i goda vänners sällskap till allas vårt kära Stockslycke, och att ha två kärleksfyllda hundar som mötte mig i dörren. Inte fan behöver jag annat sällskap i sängen än dessa två små hårbollar, trots att fredag natt/lördag morgon verkligen gav mersmak, som vanligt.....

Så, helgens tacklista:
* Åsa! Tack för din underbara uppoffring för de två fulla musketörerna, västsveriges snyggaste fotbollsoffer och dennes vän. Taxi Pjotr var en gudagåva när vi ville ta oss ifrån den miserabla 55+ kvällen och komma i väg till mer....heta äventyr ;)!

* Björs! Trots din envishet med att vägra sova hemma hos mig och din oförmåga att uppskatta hundarna till det fullaste ;), så är du en jääääääävligt bra vän! Du är som vanligt helt jävla underbar! Skulle säga snygg också, men då får jag ju bara skäll av dig :P! Du är sannerligen inkarnationen av ridderlighet! Jag lovar, du ska få tillbaka allt du lägger ut för mig, jag vill inte parasitera på dig. Men tack. Tusen gånger tack för din givmildhet!

Nu jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback