Dagens första hatobjekt

Som många vet är jag en gedigen hunddyrkare. Det finns inte mycket som är bättre än mina hundar, och jag älskar nästan allt som har med hundar att göra.

Men.....

Jag HATAR så många hundägare! Jag fattar inte, ni lägger ut massa pengar och tid (förhoppningsvis gör ni det, finns ju vissa idioter som inte fattat att det kräver tid och pengar) på utrustning, mat, koppel, halsband, promenader.... men ni kan fan inte plocka upp efter era hundar när de skitit??

Har man tagit på sig ansvaret som en hund innebär, då ska man för helvete kunna hålla rent efter den också! Det är sådana som ni som ger oss andra hundägare dåligt rykte, ni äckliga människor som inte orkar ta med er en påse ut på promenaden! Och särskilt ni som tar era promenader i innerstan, hur fan kan ni med att låta avföringen bara ligga kvar på trottoaren? Ni äcklar mig något enormt, är det pga ren lättja ni inte gör rent, eller tycker ni det är "jobbigt" att ta upp efter er hund? Då har ni fan inte förtjänat att ha en hund!!



Annars känns det som en otroligt bra dag idag, vet inte riktigt varför :). Jag är bara glad och lycklig!

Jag, Åsa och Björs åt middag igår igen. Mysigt värre att ha en liten "familj" att äta tillsammans med några dagar i veckan. Prata om ditten och datten och bara hänga. Vi har fått bästa dealen nu också, jag lagar maten, Björs betalar inträde till uteställen och Åsa är chaufför. Vi bidrar alla med vad vi kan ;)!

Kommentarer
Postat av: Emphatic

Ja, beslagta deras hundar och tvinga dem att göra lite samhällstjänst för att få dem tillbaka. Samhällstjänsten kan bestå av att gå och plocka upp efter andras hundar i en vecka. De kanske är fransmän? I Paris plockar tydligen INGA hundägare upp efter sig. Staden har anställda som åker runt med små sk Pooper-scooper-bilar och "städar".
Jag vill också äta middag med Björs...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback