Spelkväll och spontanitet rockar!

Hårdhet, thy name is rödvinsbakfylla! Oj oj oj vad sliten jag var efter gårdagens tripp till Göteborg!

Blev nerlurad i full storm för att fira Ohlssons födelsedag, spännande spårvagnsresa till studentlägenhet var en perfekt start på kvällen. Tur att Linn med sin humanistiska böjning var där, kände mig rätt så malplacerad bland alla chalmerister med tekniksnack hit och dit. Sen kom ju även Byzze och Madilyn och jämnade ut siffrorna lite grann. Rödvinet flödade, osten var smakrik och sällskapsspelet var underhållande, Dock lockade telefonens msn rätt mycket då chalmerssnacket tog över.... tråkigt nog dog telefonen av, så konversationen fick ett abrupt och antiklimaxartat avslut.

Runt tolv (tror jag, vinet tog hårt och snabbt : P!) begav vi oss ut, med sikte på Heaven 23. På vägen dit blev jag totalt livrädd när två killar barskt frågade om vi hade cigg att ge dem. Den ene höll nämligen i en över 20 cm lång sax! Jag gillar INTE skumma typer med vassa saker i nävarna.... Nåväl, vi klarade oss helskinnade från den incidenten och kom fram till baren, eller loungen kanske är en mer passande beskrivning. Inte riktigt mitt gebit, men det var trevligt att hänga med Ohlsson o Linn i alla fall.
 
Vid kvällens slut blev jag riktigt nervös (igen!) då Linns spårvagn kom innan den jag skulle på, och hon lämnade mig ensam mitt i min fylla! Efter att ha slängt en blick på tidtabellen och konstaterat att den vagnen jag skulle ta inte hade ankomsttid förens om 43 minuter, så rusade jag fram till första bästa vagn som kom, och som TUR var så gick även den vagnen förbi centralstationen. Och ni får gärna skratta åt min okunnighet av Göteborgs spårvagnar, det kan jag lätt bjuda på!

Jag hade absolut inte nån koll på klockan what so ever, så när jag kom fram till stationen så var den kvart i tre, så jag hade en halvtimme att döda innan tåget började rulla hemåt. Jag köpte mat och placerade min berusade lekamen i en av vagnarna. Jag valde dock helt fel vagn, för jag hamnade med ett gäng med sjukt irriterande och puckade småkillar! Inte en dag över 18 kunde de vara, så jävla kaxiga och gapiga. En av dem satt och berättade för de andra hur han minsann hade blivit nersparkad av fyra andra killar, som alla stått och sparkat honom i huvudet och hoppat på honom. Han hade dock rest på sig och nitat allihop.... Yeah right, och vad drömde han sen?? 

Har aldrig varit så nöjd som när tåget kom fram till Alingsås station och jag kunde rusa efter en taxi som tog mig hem, till min underbart sköna, varma säng. Det enda som hade kunnat göra det hela bättre hade varit om den inte gapat fullt så tom... ; ).

Uppvaknandet var dock inte lika skönt som sänggåendet.... Bultande huvud, ökentorr mun, ljuskänsliga ögon.... You name it! Och så var jag sådär skönt halvfull, så huvudet kändes fyllt av bomull och allt bara var komiskt och skitkul. Jag slog en pling till Åsa och krävde en frukost(lunchdate på Götas, duschade i rätt så rask takt och försökte mitt bästa för att undvika att se så vrakig ut som jag kände mig : P! På med de fetaste solbrillorna och en promenad i det underbara solskenet!

Jag trodde jag lyckats någorlunda med att fräscha till mig, men det första Suleyman säger till mig är "Fy fan vad du ser bakfull ut Mia!". Så mycket funkade min maskering : P! Inte heller Jocke, Bwian eller Jörgen var långsamma med att påpeka mitt uppenbara tillstånd, och Jocke förklarade vänligt att det var tre saker jag kunde göra för att förbättra min situation: Äta mycket flottig mat, dricka mycket cola, och knulla.... (jag lyckades ialla fall göra två av dessa tre saker, not bad!)

När Åsa kommit och maten blivit uppäten beslutade vi oss för att mitt huvud behövde luftas, så vi tog en Roadtrip i de närliggande omgivningarna. Bland annat dök vi in hos den hårt arbetande Mart och fick kaffe och Le Grande Tour av jobbets faciliteter. Mycket trevligt, även om Touren inte var den mest avancerade ; ).

Vi fortsatte vår trip över Magra och Sollebrunn, där vi på vägen blev vittnen till något mycket mycket märkligt... Pojkar i Volvos som körde på kapp, och helt plötsligt slängde sig upp genom takluckan för att gestikulera sexuella anspelningar till oss! Att vi inte körde av vägen av gapskratten var fan ett under!
Vid checkpoint Gräfsnäs upptäckte vi både en ensam svan och fick pinnar i underredet.... Inside joke, men ett förbannat roligt sådant! Sen gick färden hemåt igen, Äsa dumpade av mig hos mor och far ett par timmar. Jag spenderade en av dessa i Nolhaga park med mina killar, och de blev sjukt nöjda och trötta av det.

Runt 20 åkte jag hem till Åsa för spelkväll. Det var SJUKT kul! Jag och Åsa mot Carro och Fredrik och Mudden och Högberg (Mart var också med på ett hörn, men gjorde en ovanligt blek insats. Får skylla på att han var så däst efter jobbet ; ) ) Och som vanligt så regerade jag och Åsa! I Alias vann vi med 27! rutors mellanrum. Hög femma på oss! Och jag var även nära att avlida av skratt flera gånger, och jag har fan Mudden att tacka mest för det! Så jävla klockrena kommentarer om och om igen, goddammit!

Vid elva började folk dra ihop sig, och jag och Åsa drog till McDo för lite nattmat. Planen var att vi skulle åka hem efter det, men då visslade det till i min telefon, och vem var det om inte en cpfull Jörgen som lockade oss med att han var på Tallert. Givetvis nappade vi på det, och snabbt som fan tog vi oss hem till respektive bostäder och rockade till våra utseenden (och JÄVLAR vilken skillnad det blev, på bara 15 minuter!)

Så kvällen har nu avslutats på TH, med folk, dans och en mer och mer cpfull Jörgen som drack Long Island Ice Tea och rockade loss likt Justin Timberlake på dansgolvet! Jävligt kul och spontant var det, och en perfekt avslutning på kvällen.

Så här sitter man nu, efter att ha skjutsat hem Åsa och Peters till respektive hem. Tog kylskåpets sista cola och känner hur jag bara blir mer och mer sugen på sömn. Ska bli så otroligt geeöött att få lägga sig och glida in i sömnen. Detta trots att sängen gapar exakt lika tom nu som igår...Bedrövligt alltså, dagens största I-landsproblem! Fast det är klart, det är ju inte precis vad som helst som man vill ha och pryda sängen med, väldigt selektiv är man ju med det.....

Och det här är nog fan någon sorts rekord i längd på blogginlägg : P!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback