Shop til´I drop!

Herregud vilken produktiv och kostsam dag!

Lyckades med konststycket att komma upp kl 8, trots sömnlösheten i natt och ledigheten idag, hög femma på mig! Satte raskt igång med att plocka ner alla julattiraljer till källarförrådet, diskade, röjde, plockade ner ljusslingan, bäddade rent sängen.... Sen tog jag macka och kaffe och började att laga till en kycklingfilé.

Runt tio ringde jag till min ömma moder och bestämde att hon skulle komma och hämta mig lite senare. Hoppade in i duschen, otroligt skönt efter arbetet! Snyggade till mig lite och blev hämtad av mamma. Först en sväng till mattaffären, där en ny köksmatta införskaffades. Men för i helvete vad dyyyyrt det är med mattor!! Hade jag helt ärligt inte en aning om, är man ignorant då : P?

Sen tog vi en lunch på underbara Götas och snackade lite skit, och fortsatte sedan vår shoppingfrenzie! Det mesta inhandlades till att omdesigna mitt kök, gardiner, ljusstakar, krukor, dukar m.m. And I can tell you, it will look fucking good!

Efter strapatserna i stan tog jag tillfället i akt när jag hade bil tillgänglig och fick med mamma till Maxi för att fylla på skafferiet lite. Var bl.a. tvungen att köpa min nya drog, rödbetssallad! Jag åt det för första gången för typ nån månad sen, och nu kan jag inte sluta!! Så sjuukt gott! La även vantarna på en ny kaffekokare, en svart för att matcha köket (jaaa jag är en gigantisk pryl- och matchningsbög, jag vet ; ) )

Dagens hysteri tog slut kvart över fyra när min älskade mamma släppte av mig och alla mina varor här hemma. Då var det bara att slänga in sakerna i kylen och dyka ner i tvättstugan och börja använda min välbehövda tvättid. Sju omgångar har jag lyckats samla på mig, skamligt nästan! 

Så nu medan maskinerna får arbeta har jag äntligen fått satt mig ner, ätit lite, och ska chilla en liten stund. Sen blir det till att röja, dammsuga, stryka och framförallt inreda köket, wiiiiee!

Alla som tror att jag kommer däcka av trötthet ikväll, räck upp en hand!!

Kommentarer
Postat av: Kim

Jag tänker inte räcka upp någon hand. Du kommer säkert ha lite småsvårt att somna även ikväll/inatt, även om man kan hoppas att du får en massa underbar sömn. Hursomhelst.. ska jag känna mig lite träffat att din dygnsrytm är en aning satt ur spel? (jag menar.. nog för att man kommer upp, men du vet, man har kvar känslan att något är fel i ens sömncykel :P) Ikväll ska jag studera din helgonpres. Hur känns det? ;)

2007-01-04 @ 18:23:57
Postat av: NocturnalNemi

Neej då, skyller inte på dig! Är ju lika mycket mitt "fel" som ditt :)!

Och studerar du mig så studerar jag dig, haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback