My preciousssssss

Tog en tripp med pappa till Göteborg igår, för att kolla på datorer. vi åkte till tre datoraffärer för att känna på tangentbord, jämföra priser och innehåll. Vi delade up det så att pappa tittade på prestanda, jag kollade på designen (jag suger på teknik, men vet vad jag tycker är snyggt ; ) ). Vi hittade en så sjukt cool laptop på ena stället, 11,1 tum med specialdelar i kolfiber och nån form av ny teknik på skärmen (inte LCD eller liknanade alltså), så locket var inte mer än 2-3 mm tjockt! Vi snackar näst intill papperstunn här alltså! Dock kostade den mer än den smakade, 25000 pix är jag INTE sugen på att lägga ut bara för att få en sjukt tunn skärm : P.

Vi åkte dock inte därifrån tomhänta! Efter vårt tredje stopp summerade vi vad vi sett och åkte tillbaka till PC World (tror jag det hette?) och införskaffade en LG LW-J2MW/ PM740. Världens längsta namn på en sån liten dator! 12,1 tums skärm, 60 GB minne, 1 GB RAM, 5-i-1 kortläsare, DVDbrännare och allt annat jox man bör ha i en dator. Dock ingen integrerad webkamera som jag helst ville ha, men det är ju ett smärre problem! Fanns ju webkameror där från 200 till 2000 kr. Och, det bästa av allt för mitt prylbögiga sinne, den är läckert vinröd! Wohoo, jag dansar och ler!!

Och lagom till att vi kom ut från affären, jag glad som en tok, så började de smälla av ett sjuhelsickes fyrverkeri en bit bort. Inte har jag en aning om varför, men jag tar det som ett gott tecken att jag köpt rätt dator ; )!

Kommentarer
Postat av: Mart

Framför allt så var den väl inte rosa? ;)

Postat av: NocturnalNemi

Nej, tyvärr inte rosa! Fattar du vad den hade matchat min mobil i så fall : )!!

2007-01-18 @ 18:36:16
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se
Postat av: Mart

På samma gång som jag tycker det är lite mesigt med en rosa dator så tycker jag ju lite synd om dig :)

2007-01-18 @ 20:54:05
URL: http://mart.blogg.se
Postat av: Åsa

Jag quotar: "...25000 pix är jag INTE sugen på att lägga..."
Du menar PAPPA va?! ;)

2007-01-18 @ 23:41:49
Postat av: NocturnalNemi

Jag måste ha porsche
- Pappa Betalar
Checka boxter imorse
- Pappa betalar
Vi har dyra kläder
- Pappa betalar
Hus i fyra städer
- Pappa betalar
Vi festar hela nätter
- Pappa betalar
Krogens bästa gäster
- Pappa betalar
står med glitter i Vip-kön
- Pappa betalar
Vi dricker helrör
- Pappa betalar


hahaha. Och DIN laptop går bra ; )?

2007-01-19 @ 00:07:47
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se
Postat av: NocturnalNemi

Och förresten, pappa VILLE köpa den! Han är ju ÄNNU mer prylbög ä jag, hahaha!

2007-01-19 @ 00:14:26
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback