Hello happiness

Jag slogs av en sådan underbar känsla i förmiddags runt nio. Jag var på väg in till stan från jobbet för att köpa en frukostmacka. Rimfrosten satt fortfarande kvar på gräs och grenar och solen lyste skarpt igenom tunna gråa molnslöjor. Jag var precis på väg över bron vid polishuset, då jag bara fylldes av förunderlig, oförklarlig lycka.
 
Nu menar jag inte bara en glad känsla eller en lycklig tanke, utan hela mitt jag bara överrumplades av ren och skär, oförfalskad lycka. Hade jag inte varit agnostiker, hade jag fan trott att det var ett rejält religiöst tillfälle, att jag skulle bli förkunnad om the second coming eller något liknande. Men då jag inte tror på religiöst blaff, så kunde jag njuta av känslan utan att bli pådyvlad massa regler eller uppdrag, som gudomliga uppenbarelser brukar medbringa (Jeanne D´Arc, Moses, Noak.... ring a bell?).

Med risk för att låta fånig, så började jag nästan gråta av denna känsla. Igenom mig strömmade tankar på allt som är bra i mitt liv, hur tacksam jag är för allt jag har, min familj, mina vänner, mitt liv i stort. Det är fantastiskt att vara en liten del av något så stort som verkligheten runt om oss egentligen är.

Momentet höll inte så länge, utan jag återgick till mitt vanliga, mer normala sinnelag (en härlig mix av alla känslor, inte enbart lycka...). Men det var sjukt härligt, som en fet mental orgasm ungefär!



Sen är jag som sagt ledig till på måndag, så I´m up for some fun! Känner inte för att slappa bort dessa dagar (också). Fick erbjudande av Jörgen idag att sätta upp mig och "hon med de snygga tuttarna", AKA Åsa, på gästlistan till TH på lördag då han ska DJ:a. Så där är första alternativet. Om nån kan toppa det, feel free to call ;)!

Nu ska jag ta mig en kaffe, kontemplera lite i allmänhet, sen blir det till att diska. Har nästan fått ordning i lägenheten nu, så jag slipper skämmas över att bjuda hem folk.... Kan inte fatta hur jag lyckats stöka ner så när jag knappt varit hemma sen innan jul!!

Kommentarer
Postat av: Kim

Jag kan inte fatta hur jag lyckades övertala dig att vi skulle gå hem till dig, med tanke på det överväldigande stök du påstod dig ha och som f ö inte var något annat än skitsnack :) Eller.. att jag kunde övertala dig kan jag förstå, men att du skulle ge med dig, det har jag lite svårare att greppa (jag vet.. det blir en motsägelse i sig). Jag måste säga att jag avundas dig. Jag vill också ha lyckorus. Hur gjorde du för att få det, Mia?

2007-01-03 @ 19:42:32
Postat av: NocturnalNemi

Det var en motsägelse som heter duga : )! Litade du inte riktigt på min gästfrihet ; )? Sååå svår var jag ju inte att övertala! Nu har jag dock ännu lättare för att bjuda hem gäster, har lyckats röja undan julen. Eller, har iallafall flyttat ut allt i hallen.... Så nu är det ÄNNU svårare att kliva innanför dörren : P!

Lyckorus är ju bara ren tur, hade väl haft ett par bra dagar som plockade fram det... Hade jag inte varit jag hade jag också varit avundsjuk, så sjukt bra kändes det ;). Får hoppas att nästa rus inte är långt borta...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback