Du må vara nymf, men vi SKA inte ligga

Blogginläggets titel kan kanske vinna kategorin årets fulaste/roligaste mening, och då yttrades den ändå redan runt sju på morgonen den 1 januari. Tack Kim, för den klockrena kommentaren :)!

Jag måste försvara mig om jag kommer låta svammlig med att kl nu är strax halv tre, och jag har varit vaken i en timme, samt gick och la mig vid tio i morse! Sov två timmar sammanhängande, sen har jag bara dåsat av och till lite. Tur är dock att jag åt sådana kopiösa mängder mat HELA jävla kvällen igår, så jag blev inte mer än lite småberusad nån gång under kvällen, trots att jag drack en salig blandning av öl, vin och likör under kvällen. Så så värst bakfull har jag inte blivit, dock är jag seeeg i huvudet.

Nyår ja... amatörernas afton som Dean Martin kallade det.... JÄVLIGT trevlig kväll hade jag, och snygg utav bara fan var jag ;). Glittrade som en discokula i min paljettklänning, är det nyår så är det!

Först lyxmiddag med familjen + min partner in crime forever, Åsa. Trerätters och med tre olika sorters vin. Och gudomligt kött, som bara smälte i munnen..... me like!

(måste bara inflika att jag inte skulle ha något emot förbud mot alla fyrverkerier på nyår. Alla djur blir så uppskrämda i onödan! Tur dock att mina två killar börjar bli lite gamla och halvdöva, de hörde nästan inte några av smällarna)

Runt elva på kvällen så körde kussen mig och Åsa till första anhalten, där vi relativt snabbt konstaterade att klientelet på festen inte var vårt huvudsakliga. Fastnade i köket med den gudomliga pastagratängen i stället! Halv ett kom min underbara mormor och hämtade upp oss (mormor REGERAR!!) och skjutsade iväg oss till nästa anhalt, festen som lät som en dålig sitcom, Fyra Män och en Son. Men det var otroligt mycket bättre, öl och sällskapsspel rockar! Körde Med Andra Ord och TP, och i vanlig ordning var jag och Åsa de bättre, att vi inte vann skyller jag helt på att de två andra lagen samarbetade emot oss :)!  Det snyggaste var dock Marts vinnarstråk, 15 rätta svar på raken! Way to go Mart!!!

Runt fyra började Åsa tackla av, så min käre kusin fick ställa upp som skjuts igen. (Dagens ros går fan till Marcus!) och lämpade av oss på våra diverse platser, Åsa i sin säng, Mart på Hantverks och jag o Kim i vårt hood. Och eftersom vi stod med både vin och öl kvar, inte kunde vi hoppa över att ha efterfest! Därav anledningen till att jag kom i säng vid den okristliga tiden 10 på morgonen! Men klagar gör jag inte, kul som fan hade jag, särskilt när vi efter fyra timmars tryckande på dvdkontrollen äntligen hittade repeatknappen!!

(Och jag får mentalt stånd av A Perfect Circles The Hollow!!)



Hmmm.... tror jag får vila mig lite nu, tog på krafterna att formulera adekvata meningar känner jag ;)


Kommentarer
Postat av: Martin

Visst hade vi dominerat fullkomligt, men för att inte försöra alla framtida chanser att få vara i samma lag kanske det var bra att vi tävlade mot varandra igår ;)

Denna blogg var nåt sanslös rolig Mia! Humor har du minsann :)

Tack för en trevlig nyårsafton å så!

Postat av: Martin

Ja! Säkerhet är en dygd :) Kom på en lite tråkig sak, ingen som förevigade kvällen genom linsen på en kamera, synd.

2007-01-02 @ 01:50:33
URL: http://mart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback