Folle och fincigg, för fan!

Men ååååh kan en flicka inte ens få ha en depression ifred utan att man blir anklagad för att vara tråkig : P?  Men du har så rätt så Mart, du är fan den äldre, och klokare av oss (ibland). Kan ju inte spendera mitt bloggliv med att sitta och citera massa låttexter, sen när har det hjälpt! Självömkan är för kvinnor och barn!


 

Så för I helvete, får ta och ta mig i kragen och bli lite intressant igen. Inte mycket nytt vatten under broarna dock, när jag inte har varit heeeelt under isen har det mest blivit… just det, Götas och Åsa. Två institutioner som aldrig ger vika, dock kommer Götas ändra sig fr.o.m. torsdag, då de nya ägarna träder in….R.I.P Götas-epoken med Sulan och Sally, it will be sincerely missed! Men men, den nya epoken startade rätt bra, då jag och Åsa blev presenterade för de nya ägarna som ”en del av inventariet”, hahaha! Tro fan det, har man haft det som stamfik sen 14 års ålder så ska man absolut räknas till en del av inredningen!

 


(För övrigt så har jag lagt märke till att det kan bli lite resande för mig i år… Första anhalt Irland, sen Grekland, och sist, men fan inte minst, så börjar det smidas planer inför Roskilde!! Jag är liiiite i valet och kvalet fortfarande, men kombinationen öl, sommar, mat, musik, Mia, Patrik och Jörgen har ALDRIG slagit fel förut!! Eller, hrm, det beror ju lite på vad man menar med fel och fel…. : P!)

  

Fan, nu har jag ju fått upp ångan, why stop now?!? 

                       


Dagen idag:
Vid nio var jag uppe med Warro (min ena hund) hos veterinären. Stackaren har fått massa konstiga eksem, så nu är han fläckvis naken där vi var tvungna att raka honom för att få bukt med det. Kom därifrån med tre recept (antibiotika, cortisonsalva och så vätskedrivande till Beatnik, andra hunden). Feta 550.50 kr gick det på, men vad fan spelar det för roll när det gäller ens älsklingar?

 


Efter mitt pengadränerande besök på Apoteket blev det checkpoint Oriongatan med Åsa för att fika hos den nyopererade Carro. Mycket trevligt, även om kaffestunden stördes lite av VÄRLDENS kåtaste katt! Lilla Molly bara åmade och jamade sig så det stod härliga till, trodde fan att det bara var jag som var så sexuellt frustrerad ; )!


 

Efter utförd fikastund tog jag en snabb tripp hem och bytte om till jordens mest underbara plagg: Ridkläder! Mötte upp med Åsa i stallet där vi mockade en kärra skit, la upp hö och mat, ryktade lilla Marillo och tog oss upp till ridhuset. Och som den vänliga själ som Åsa är, så fick jag också en liten ridtur, wiiie! Stackars Marillo, det måste kännas när han får över 30 extra kg på ryggen, men det kan han ha! Kan ju inte få semestra med smärta flickor som Åsa hela livet ; )!


 

Efter ridtur, tripp till jobbet och lämnade tillbaka mammas bil, sen iväg till Götas och mötte upp med Åsa, Jörgen, pappa och Maja med Svante. Trevlig fikastund, inte aaaalls lika spänd som när bara Jörgen och Åsa fikar ; )

 


Skulle ha gått på handboll med Mart i kväll, men oroade mig för att inte orka med människorna. Så jag dumpade den idén och hängde med Åsa till ÖB och sen hem till henne, där kvällen kan summeras med 

  • Mat
  • Folle
  • Fincigg
  • Webb

Vi kom även på, att idag har vi spenderat nästan 12 timmar tillsammans! OMG, värsta toffelförhållandet ju : P!


 

 

Kan berätta att jag varit på min första praktikdag på ett högstadium här i stan.

Det jag funderar på då är : Hur bra är det när man läser till lärare och kommer på mer och mer att man HATAR barn : P?? Kanske redan nu borde fundera på att byta karriärsinriktning….? Äh, får väl ge det ett tag, blir det inte bättre då så är det bara att byta till ngt annat.

 
Det ordnar sig! 



Och förresten, ingen kan vara bra på allt, så låt min lugg vara sne om den nu råkade bli så ;)!!!!

 


Nu kanske dags för sömn? Klockan är visst SJUKT mycket ser jag nu när jag tittar på den : S! Men om man fan inte är trött, vad göra då?


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Skulle ha gått på handboll med Mart i kväll, men oroade mig för att inte orka med människorna."

Tack för den!!!

Postat av: Mia

Men åååh! Jag menade ju inte dig i synnerhet, utan människor i allmänhet ; )!

2007-02-27 @ 15:11:34
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback