Dagens ungdom...

Andra dagen på min VFU idag. Och jag kan inte sluta förundras över respektlösheten hos vissa elever! Ord som cp, bögjävel, dum i huvudet osv far som skottspolar genom luften, och detta till lärarna! Är jag fel ute som kräver lite mer uppfostran av folk, även om de är i de "svåra" pubbeåren??

Fast vissa elever är rätt söta också. Idag bad en liten kille mig om hjälp på engelskan, en av de bråkiga eleverna. När han väl kom bort från sina stökiga kompisar verkade han faktiskt vara rätt seriös och intresserad. Det gäller nog för rätt många elever, att bara de kommer bort från kompisgänget så tycker de egentligen inte att skolan är så sjukt tråkig och ointressant som de vill ge sken av.

Mitt problem i min lärarroll kommer ju vara mitt temperament. Man FÅR inte få utbrott på eleverna JÄMT, man FÅR inte förlöjliga sina elever, man FÅR inte påpeka att de är regelrätt dumma i huvudet...  Som idag, kort konversation när jag presenterade mig:

"Tuff" kille: Varför valde du denna skolan att praktisera på, den är ju helt värdelös! Suger fett!
Jag: För att jag gick i denna skolan för flera år sedan, och jag vill se hur den har utvecklats sen dess.
TK: Den har fan inte utvecklats nått, se på alla cepisar här!
Jag: Ja, jag ser det på dig.....

Kanske liiiite för hårt : P? Men va fan, jag är ju inte lärare än, så lite friheter måste jag få ta mig!  

Nu ska jag ha en internetkonferans med min studiegrupp (om föreläsningar jag inte sett än, braaaa), sen tillbaka till skolan för två lektioner till. Sen avskedsfika på Götas, och så en tripp till Hellys kakkalas i GBG senare.

Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback