Mallig morsgris

Jag har förgyllt min kväll genom att titta på Galenskaparnas En Himla Många Program. Det spelar ingen roll hur ofta jag ser det, jag garvar lika gott ändå. ÄLSKAR Galenskaparna. Hobby, Knut Kragballe, På Vinden, Perkele Studio X..... The list goes on and on and on på underbara sketcher och karaktärer!

Men just idag så såg jag på avsnittet där programmet MachoLasse visas. Och helt osökt kom jag att tänka på att musikframträdandet där stämmer så klockrent på min familjerelation. Ni som kan eran Galenskapartrivia vet vilken låt det är, men för er andra kopierar jag in det väsentliga i texten:

Men som du måste veta så är det så
Att om det nånsin ska kunna bli vi två
Ja, om du nånsin ska få behålla mig
Så måste mamma acceptera dig!

Du är okey, du är helt okey! - Okey!
Du är okey, du är helt okey! - Yeah, yeah!
Du är okey, du är helt okey! - Okey!
Du är okey, du är helt okey! - Yeah, yeah!

Ja, mamma måste veta hur gammal du är
Om du går i skolan eller står i affär
Ja, mamma måste veta, om du är unik
É din mamma vacker, e din pappa rik?


Det är verkligen så för mig, jag skulle aldrig kunna vara i hop med någon som inte gick i hop med min mamma (eller inte gick ihop med min övriga familj och släkt). Jag har en såpass tight relation med familjen och umgås såpass mycket med dem, att det skulle inte funka att försöka vara tillsammans med någon som inte passade in. Och tro mig, det är inte många som kommer igenom det nålsögat och blir accepterade. Absolut inte för attmin familj är svår, tvärtom. Men det är inte många som är värdiga att tas upp i gemenskapen ;). Hitills är det bara en som lyckas charma sig in helt och fullt, både hos mig och hela min släkt....
 
Vissa skulle säkert anse detta sjukt, men jag finner en enorm trygghet i det. Min familj skulle aldrig acceptera någon som de inte anser är värdig mig....

(Sen behöver de nog lära sig skillnaden mellan potentiella partners och toyboys. Toyboys inte behöver vara värdiga, det räcker med att de är goa ;) )

Nu, sova! Homer har redan däckat efter en kvällsrush tillsammans med Baloo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback