Ett hårt slag emot demokratin (plus lite julsnack)

Jag har mycket att berätta en hektisk jul, men first things first....

Benazir Bhutto blev idag mördad. Alla människor som blir mördade är en förlust för mänskligheten, men att någon blir dödad för sina politiska åsikter är lite värre ändå. Det är ett brott mot hela mänskligheten och ett försvårande av demokratins framväxt i hela världen.

Hon blev som första kvinna vald till ledare av ett muslimskt land. Hon blev jagad ur landet och fick leva i exil i 8 år. Hon var segertippad inför det Pakistaniska valet. Benazir Bhutto kämpade för demokratin i Pakistan. Detta är några av osakerna till att hon mördades, vad följderna blir får tiden utvisa.

And now for something completely different....

Jag har haft en helt fantastisk jul! Dagar fyllda med glädje, mat, umgänge och allt annat som hör julen till. Det började faktiskt redan i fredags, med vad som skulle vara ett pepparkaksbak men som, efter en urballning från de två som tog initiativet, utvecklades till ett spel/tv/youtube/film-häng ända till halv fyra på morgonen. Tack Björs och tack Svante! Särskilt tack till Svante, som var den uthålligare av de båda! Såna filmkvällar vill jag ha mer av :)! "Is the ham.....scilent?"

Lördag kväll spenderades på Kelly's i Göteborg. Inte det vanligaste att jag tar mig dit, men FAN vad kul jag hade!! Så många underbara människor på samma plats, det KAN ju inte bli annat än succé!!! Tack tack TACK till Byzze, Hanna, Justin, Carl, Elias. Linn, Ohlsson och Madilyn för en kväll som inte kan återberättas, då ordvitsar och urspårningar stod som spön i backen!

Sen var det ju dags för julafton. Mycket släkt, mycket mat, mycket julklappar och MYCKET trevligt! Jag älskar julen!

Juldagen kunde ha spenderats på Hotellet, men jag hade viktigare saker för mig ;). Jag och Malin snyggade till Homer för annadagens utställning, som gick helt SUVERÄNT! Men jag skriver inte mer om det här, utan hänvisar de som kan finna intresse av det till
Mias Hundar . Uppdateringen där kommer dock dröja tills i morgon, då bilderna inte är riktigt redigerade än.

Så nu sitter jag här, och har snabbuppdaterat om julen, tittandes på mitt julklapps-Wii som inte alls är särskilt snabbt på att uppdatera sig ;). Men då kan jag bara blicka ut i hallen på mina nya, SJUKT snygga tapeter, så glömmer jag tid och rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback