Starka bloggar

Två bloggar som jag läst de senaste dagarna, och som berört mig, är ungmamma15.blogg.se och emelieohlsson.blogg.se (får inte länkningen att fungera just nu). Jag tycker att alla borde ge dessa bloggar ett besök, och läsa om två starka unga kvinnor som har klarat sig genom hårda beslut och fasansfulla händelser.

Särskilt Emelies blogg greppade tag i mig. Hon sätter ord på känslor jag också har, som jag inte vädrat till fullo på denna blogg, endast i mina privata anteckningar. Hon har också förlorat någon som stod henne nära, även fast hennes förlust var så mycket dramatiskare då den var del av en av de största naturkatastroferna i modern historia. Och Emelie vet, precis som jag, att sorgen aldrig försvinner helt, att det aldrig blir riktigt bra igen. Tiden läker inte alla sår, även om det blir "lättare" med åren. Men hur lång tid det än går, så kommer sorgen alltid att vara en del av oss, och alltid finnas där under ytan för att närsomhelst kunna blossa upp med full styrka. 

Det krävs så lite för att rycka bort mattan under fötterna på en, en doft, en sång, en förnimmelse av det man förlorat. Sen är man tillbaka i den svartaste sorg, som om det bara var igår det mest fruktansvärda hände. Och det värsta man kan höra då, är att någon säger "Men vaddå? Det var ju så länge sedan, det måste väl vara Ok nu?" Det är inte ok, det kommer aldrig bli ok. Det enda är att det går längre och längre tid mellan sorgepisoderna, och att man kanske har lite lättare att ta sig ur dem..... 

Jag önskar kvinnorna bakom dessa bloggar all lycka i sitt fortsatta liv!



För övrig hyllar jag mig själv och mitt mognande, min utvecklade förmåga att vara öppen för förändringar och omvärdera mina åsikter. Hade jag inte lärt mig det, så hade jag varit en mycket trevlig bekantskap fattigare. Från att ha varit en person jag "avskytt", till att ha blivit en jag skulle sakna väldigt mycket om han försvann helt ur mitt liv. Tack Kim, för sällskapet i bilen igår, sällskapet på msn under tråkiga jobbtimmar, och mycket annat. Som alltid, du är en rolig person och en intellektuell tillgång och utmaning för mig. Trots att du då och då är ett cpsvin ; )!


Boredom's not a burden anyone should bear.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback