Min nya bebis!!

Igår drog jag och syrran iväg till de värmländska skogarna för ett besök hos min nya valps uppfödare. Färden dit blev extreeeemt lång, då vägen kantades av både trafikolyckor, vägarbeten och långa köer.... Att gå ur bilen och gå till Kristinehamn kändes tidvis som ett helt adekvat val....

Men men, long time no see, tillslut kom vi fram till det söta röda huset. Och när dörrarna slogs upp kom där fyra vuxna dvärgschnauzers utrusande för att hälsa oss välkommna. Olika åldrar, olika färger, olika trimmningar, men alla gudomligt söta och mysiga.

Vi hälsades även välkommna av Chottis herself, "mamman" till min valpis. In i köket promenerade vi, och där var de! Fem stycken gudomligt söta små dockvarelser som man bara ville ta upp i famnen och nästan krama ihjäl. Pigga och framåt var de allihop, så alla verkar vara bra alternativ till mig som vill ha en arbetsvillig och kelig hund, som både kan mysa i soffan och flyga i full fart över agilityplanen.

Dock vill jag ju även ha en fin utställningshund, så ännu vet jag inte till 100% vem utav valparna som kommer att komma med mig hem. Jag ska upp igen v 36 och titta på dem igen, se hur de utvecklats i både kropp, storlek, huvud och päls. Och då kommer jag att veta exakt vem av dem som kommer att följa med mig hem den 13 september.

Men jag skulle ljuga om jag sa att mitt hjärta inte klappade lite extra för en valp.... Den störste av dem alla, som redan vid tre veckors ålder försökt rymma ur valphagen för att vara med människorna i köket. Så jag tror, att om han inte växer över den gyllene 34.5 (el 34.9) cmgränsen, så kommer det nog vara han som följer med mig hem.....


Sa jag förresten att jag fick lyxen att döpa honom själv, eftersom hon inte skickat in registreringspapprena än? Alla kullsyskonens namn börjar på Happy, Happy Day, Happy Hour osv....

Så om bara ett par veckor så välkommnar jag Happy Homer hem till mig!! Kan det möjligtvis bli den store killen på korten...? 


Homer 4Homer 3Homer 2Homer


Love at first sight!

Kommentarer
Postat av: Åsa

JAaaa! Happy Homer!

Postat av: Lena

Sååå söta!

2007-09-03 @ 17:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback