Jag är så jävla ledsen.....

Varför, varför, varför måste djur bli gamla och sjuka? Jag hatar det så otroligt mycket.....

Jag var hos veterinären i måndags för genomgång av Beatnik och Warro. Och för en gångs skull kändes det bra när man åkte därifrån! Visst fick de salva för sina ögon,och Beatniks knöl är ju inte rolig, men annars var allt så bra det kunde vara med två 9 åriga cavalierer med blåsljud :)! De är ju alltid så pigga och glada mina killar, de verkar vara mer 3-4 år än 9.

Men så idag, under sista delen av vår promenad, så ställer sig Beatnik och kissar på en lyktstolpe. Och jag blir helt kall, för lyktstolpen fläckas av blod!!

Hem så fort vi bara kunde, ringde till djurkliniken (tack gode gud att de har börjat med jourtider) och åkte dit direkt. Och min lilla goa älskling bara var skitglad och skitsnäll hela tiden, även när veterinären undersökte könet på honom efter sår, och även satte in en kateter för att undersöa var blödningen kom ifrån. Inte ett ljud gav Beatnik ifrån sig, inte ens när han fick en antibiotikaspruta. Min lilla duktiga kille, vad han är underbar!!

Så nu är det bara att vänta tills på måndag då han ska röntgas. Veterinären gav fyra troliga alternativ till orsaken till blodet i urinblåsan:

* Urinvägsinfektion
* Urinsten
* De överstående kombinerat
* Tumörer....

Nu gäller det bara att hoppas på det bästa, men ställa in sig på det värsta......


Lilla Beatnik, fy fan vad jag älskar dig!!!!

image92

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback