Spring is in the air

Under mitt veckoslut i Karlstad kunde jag verkligen märka att varmare tider är på ingång. Jag kunde från det öppna fönstret (i mitt dubbelrum som jag fick till samma pris som ett enkelum, thank you very much!) känna de ljumma vindarna och höra våtecken som fågelsång och småfulla, lyckliga människor som vandrande omkring i kvällssolen. Själv låg jag mätt och tillfreds på sängen och läste ut en av de sex böcker jag införskaffat, samtidigt som jag höll kontakt med omvärlden via MSN (thank god för den som kom på att lägga MSN i mobiler!).

Men nu är jag hemma igen, och helgen har gått. En underbar helg, jävligt rolig! Blandat både vuxenpoängs-ativiteter (dop på lördagen och barnkalas på söndagen) med mer ystra tonårsbeteenden på lödagskvällen. Tack Foffe och Mattias för att ni förgyllde min kväll! Det patetiska folket och den märkliga dresscoden vägde lätt mot erat underbart roliga sällskap! Mer av den sortens kvällar kan man ju alltid hoppas på, de geografiska avstånden till trots...

Idag har jag själv fått känna på solens strålar! Satt i två timmar på balkongen hos Lena och Liam, och se på fan om jag inte lyckades få lite fäg också! Så här i början av solsäsongen är jag glad för minsta lilla pigmentsförändring, även om det resulterar i en "snygg" bonnabränna.

Dagens fundering: Varför envisas folk med att hålla på med förstörelse, och jävligt onödig sådan??! Inte nog med att Åsa + granne fick sina bilar tillbucklade, nu är det "nån" som gett sig på alla fina krokusarna i allén i stan. Nästan inte en enda blomma har fått vara kvar. Jävla idiotiska snorungar, vad är meningen med att göra sånt?

Kommentarer
Postat av: Emphatic

Bonnabränna FTW!

Postat av: Anonym

Jag tror det är nyttigt att vara arbetsnarkoman av värsta sort, haha.

2007-04-03 @ 16:23:35
Postat av: Mart

det var jag som skrev förra inlägget dårå.. fattar inte varför namnet försvinner så där. gör du?

2007-04-03 @ 16:24:13
URL: http://mart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback