Skrivkramp!!

Bakgrund: Jag ska skriva en artikel som ska publiceras på universitetets webbtidning. Grundinstruktionen ser ut såhär:

"Du skall skriva en artikel som beskriver en företeelse som har en estetisk och/eller kulturell anknytning och som samtidigt anknyter den undervisningssituation du kommer att arbeta inom och/eller de barn i den ålderskategori som finns där."

Och det står totalt still i huvudet! Jag blir FAN inte förlöst! Jag måste komma på ett ämne, sen kan mina magiska skrivarfingrar börja arbeta ordentligt, men det är starten som inte vill komma till mig. Gah!

På tal om skoskav, gårdagen var fan det mest surrealistiska som jag, Åsa och Maja någonsin varit med om! Fy fan vad upplyftande när man får sina fördomar tillintetgjorda så totalt! Döm inte hunden efter håren, som man brukar säga....

Electra ska valpa denna veckan. Jag längtar så jag blir sjuuuuk!

Kommentarer
Postat av: EMPHATIC

Du ska såklart skriva om hur människor döms efter utseende, förmåga osv. Det är såväl estetiskt relevant som det är knutet till det du själv ska jobba med. Ibland har man svaret på sina frågor bara alltför nära.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback