White trash

Igår fick jag en vardag som är precis som jag vill ha dem! Jobb, lunch med vänner, träning, hushållspyssel. Var så duktig så och städade, dammsög, diskade och till och med bakade! Sjukt gott att på kvällningen njuta av nybakt chokladkaka och ett glas iskall mjölk...

Något som dock störde min annars så fridfulla vardag var när jag skulle gå till Maxi och handla. Tänkte vara extra duktig och ta med mig pantflaskor och annat smått och gott eftersom det ligger två återvinningsstationer på vägen. Så jag plockade även med trasiga glödlampor, batterier och kartonger.

Men fan heller att det fanns behållare för vare sig glödlampor eller batterier på någon av stationerna! WTF! Varför? Är det extra stöldbenäget eller vaddå? För miljöfarligt? För krångligt? Man måste alltså ta sig ända upp till soptippen för att göra sig av med dessa ting. Crap. Och jag skäms för att säga det, men jävulen flög i mig....

Jag slängde påsen med det ändå! I en papperskorg! Undra vad straffet är för att ha slängt  fem glödlampor och ett batteri i en papperskorg...?

Förlåt mig fader för mina synder, jag bör brinna i helvetets innersta krets i all evighet för denna oheliga handling! Jag blev bara så trött på att jag blev hindrad i min duktighet! Jag ska bättra mig och aldrig, aldrig göra om detta! Men ge mig fan lite cred! Jag har gjort mig av med bilen och cyklar eller går vart jag än ska, jag diskar för hand, jag komposterar, jag sopsorterar (oftast, om man bortser från nu), jag reser försumbart lite med flyg och skänker pengar till Världsnaturfonden! Kan det uppväga min denna allra mest naturföraktande synd?



För övrigt kände jag mig så amerikansk/pensionär:ig när jag stod och skulle betala och langade fram två rabattkuponger och ett returkvitto för mina pantburkar.... Hej plånbok vad tunn du är! Men det är väl så det ska vara också så här i slutet på månaden. Måndag kommer snart med nya, friska kulor på kontot. Det är väl därför jag beställt tid för klippning/färgning och "råkade" köpa 7 cd skivor igår (dock kostade alla max 59 kr). Bävar lite för framtiden, då min ansträngda studentekonomi inte kommer tillåta sådana extravaganser....

Kommentarer
Postat av: Fröken Kaos

Hä hä hä, fyyyy dig - slänga batterier och glödlampor i fel behållare! Jag tror de är dig på spåret faktiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback