Vem sa att man inte kan köpa sig lycka...?

Åååh Ullared!


4000 riksdaler fattigare, men materiellt oändligt mycket rikare :)!! En heldagstripp med tre goa brudar var en PERFEKT start på veckan! Klev ur sängen vid 05.45 och fräschade till mig lite, plockade upp Kicki och Cillan och sen the forgetful Åsa (dock förlåten för sin goda smak på "Ullared, here we come!!" skivan).

Jag bibehöll ansvaret för ratten då jag inte riktigt litade på Åsas vakenhet, and away we went! Snitthastighet 140 (förutom innan GBG, då hastigheten låg på typ 5 i en halvtimme...) och ett gött gung i bilen tog oss till sydligare breddgrader, där vi efter en snabb kaffe på "Röda fiket" började vår shoppingspree.

Efter fem timmar inne i shoppingens Mekka tog vi oss en lunch på väldens mest förvirrade ställe. Jag trodde att nummerlappar skulle innebära ett visst kösystem, men tji fick jag.... 78,56,57,89,85 var visst en helt adekvat sifferföljd.... Så det vara bara rätt åt dem att vi snuvade åt oss en extra portion, noll koll hade de!

Hemvägen gick nästan lika smidigt som ditvägen, bara en liten liten vattenplaningsincident som fick upp pulsen på oss alla. Men Åsa the driver klarade av det galant.

En snabb kaffe på Götas, sen gick jag på information om min utbildning. Telekonferens med universitetet, häftigt. Och att jag fick beskedet att det är nära 100% chans att jag kommer in var inte precis tråkig *glad banan* :)!

Så kvällen har spenderats hemma hos päronen och hundarna, kontemplerandes över skolan och alla mina inköp.

Litet utdrag ur shoppingkassarna:

Digitalkamera
Ryggsäck
Leopardmönstrade gummistövlar
Julgardiner/dukar/stolsdynor
Underkläder (upp en kupsorlek på BH, WTF?!)
Glöggservis
Mitt liv som Bert av Bert Karlsson (julklapp till pappsen)

Bäst idag:
Den passande texten på wellpappkartongen *ååh Åsa med tuttarna ;) *
Åååh Åsa med tuttarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback